Eesti sportliku vabavõitluse liiga MMA Raju peakorraldaja Ott Tõnissaare sõnul on spordi sponsoreerimisega tihti probleemiks see, et ürituse korraldajad ei oska tuua välja sponsori kasu.
Nišispordialade esindajad ei oska end sponsoritele maha müüa
«Eestis on spordi sponsoreerimisega tihti probleemiks see, et ürituste korraldajad ei oska välja tuua sponsori võimalikku kasu üritusel osalemisest,» ütles Tõnissaar.
Tema sõnul on nende enda kogemus näidanud, et mida detailmsemalt sponsorlusvõimalused lahti kirjutada, seda suurem on ka tõenäosus, et ettevõtetel tekib koostöö vastu huvi.
Just väikesed üritused ja spordialad peaksid tema kinnitusel ära põhjendama, miks on nende spordi finantseerimine ettevõttele kasulik.
«Kui suusatamise, korvpalli ja jalgpalli puhul on toetava firma väljapaistvus ka lahti seletamata üsna selge, siis väiksemate alade puhul tuleks väga detailselt ära kirjeldada, milliseid väljundeid sponsorile pakutakse.»
Probleem on Tõnissaare kinnitusel tihtipeale ka selles, et nišispordialade esindajad ei oska ennast avalikkusele maha müüa. «Aetakse oma asja ning isegi kui selle ala vastu võiks olla rohkem huvilisi, ei üritata ala reklaamida ja atraktiivseks teha, rahapuudus seab aga ala arengule omad piirid.»
Kui ettevõtja on spordialast juba midagi kuulnud, on tõenäosus jalg ukse vahele saada palju suurem.
«Tihti tasub kaaluda ka Eestis tegutsevate välismaa ettevõtete peakontoriga ühenduse võtmist, kuna on võimalik, et ettevõtte koduriigis on spordiala tuntum kui Eestis,» tõdes Tõnissaar.
Kokkuvõtvalt soovitakski ta kõigil nii-nimetatud ekstreemspordialade eestvedajatel suhelda rohkem avalikkusega «Siis on ka sponsorite leidmine oluliselt lihtsam.»