Päevatoimetaja:
Sander Silm

Ekstreemaladel on raske sponsoreid leida kitsa sihtrühma tõttu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sport-paintballi mängijatel on väga raske endale sponsoreid leida.
Sport-paintballi mängijatel on väga raske endale sponsoreid leida. Foto: Sille Annuk

Eesti ettevõtted on üha enam asunud sponsoreerimisotsuseid langetama oma ettevõtte või brändi positsioneerimise prisma läbi.

«Ekstreemsemad spordialad on arusaadavamalt ka ekstreemsema kuvandiga, mistõttu on nende potentsiaalseks sponsorpartneriks eelkõige just enda kuvandile sellist identiteeti soovivad brändid või ettevõtted,» ütles SEB turunduse ja kommunikatsioonidivisjoni direktor


Karl Multer.


Loomulikult toimuvad kuvandimuutused siis Multeri kinnitusel eelkõige ka antud aladest või elustiilist huvituvate sihtrühmade seas.

Ehk siis sellise iseloomuga aladelest huvitatud sihtrühmad peavad olema sponsoreerija fookuses, samuti peab sponsoreerival ettevõttel või brändil olema ambitsioon sedalaadi kuvandipositsiooniks.

Sport-paintballiga tegeleva Oliver Treufeldti sõnul otsivad nemad hetkel Eesti ettevõtete hulgast oma meeskonnale sponsoreid, et mehed saaksid osaleda maailmaklassi kuuluvatel võistlustel.
«Ekstreemspordi ja eelkõige paintballi jaoks on väga raske leida sponsoreid. Eriti arvestades praegust majandusseisu,» tõdes Treufeldt.

Multeri sõnul on igati arusaadav, et vähemtuntud spordialal on raskem endale toetajaid leida, sest nende kaal ühiskonnas on väiksem ja nendest huvituva sihtrühma suurus võib olla kohati marginaalne.

«Ettevõtete üldine majanduslik seis omab kindlasti sponsoreerimisel olulist rolli, kuid me peame selgelt eristama heategevuslikku toetamist ja sponsorlust ärilistel turunduslikel eesmärkidel.»

Treufeldti sõnul on neil olnud läbirääkimisi mitmete erinevate ettevõtetega ja hetkel ollaksegi suuremal sponsorite ostingul.
«Hetkel on meil peale meie endi rahakottide üks sponsor, kes toetas meie reisi Malagasse,» lausus Treufeldt.

Tema sõnul on neil olnud mitmeid läbirääkimisi, kust on saadud vastus, et reisi võistlustele ettevõtted ei saa toetada. «Küll aga oleksid huvitatud arutama toetuse võimalusi paintballi demo ürituse jaoks.»

Treufeld plaanib tänavu suvel korraldada ka Eesti suurima sport-Paintballi demo ürituse, kus osalevad parimad tiimid üle Euroopa. „Tahan Eestis paintballi rohkem rahvale tutvustada, et tegu on väga huvitava ja ekstreemse spordialaga," sõnas Treufeldt, kelle arvates võiks promüritus meelitada ligi ka potentsiaalseid sponsoreid.

Kokkuvõtvalt sõltub sponsorite leidmine Multeri kinnitusel sellest, kui atraktiivne antud pakkumine potentsiaalsele sponsorile on nii kuvandi kui sihtrühma lõikes.

Ettevõtete ärilised kommunikatsioonivajadused ei ole Multeri kinnitusel siiski kadunud, pigem langetatakse täna ratsionaalsemaid otsuseid.

«Ekstreemalade edukalt töötavaks projektiks koos selge lisaväärtusega sponsorile võib kindlasti tuua heaks näiteks Simpel Sessioni, samuti Red Bulli poolt toetatud ja läbiviidud üritused Eestis,» lisas Multer.

Tagasi üles