Päevatoimetaja:
Sander Silm

Facebooki fänni rahaline väärtus – 3,6 dollarit

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Facebook
Facebook Foto: facebook.com

Erinevad kaubamärgid kasvatavad näoraamatus oma fännide arvu lausa miljonitesse, kuid seni on püsinud näriv küsimus: milline on nende fännide rahaline väärtus?

Sotsiaalsele meediale spetsialiseerunud Virtue, mis aitab toodetel sotsiaalsetes võrgustikes ehitada oma kliendibaasi, püüdis hinnata taoliste kogukondade meediaväärtust ja leidis, et keskmiselt miljon fänni võrdub 3,6 miljoni dollariliga aastases meediaeelarves.

Ettevõtte esitatud andmed põhinevad Facebooki kasutajate uudistevoo uuenduste põhjal, kirjutas AdWeek.

Virtue analüüsis oma klientide Facebooki andmeid, kus oli kokku 41 miljonit fänni, ja leidis, et enamus neist fännidest on ettevõtte teadet edastanud oma lehel.

See tähendab aga omakorda, et juhul kui turundaja teeb kaks korda päevas lehel postituse, võivad need omakorda kuu jooksul kokku saada 60 miljonit jäljendust.

On oluline mõista, et ehitadades fännibaas, tuleb seda kindlasti ka tahta võimendada, ütles Vitrue vastutav tootejuht Michael Strutton.

Siiski pole kõik kaubamärgid tema kinnitusel võrdsed. Osade ettevõtete postituste kopeetimiste arv fänni kohta ulatus vaid 0,44ni, samas kui teise ettevõtte postituste edasikuvamise arv fänni kohta ulatus 3,6ni.

Struttoni sõnul mängib siin suurt rolli ka ettevõtte kaubamärgi seksikus.

Kasutades Virtue arvutusmeetodit selgus, et Starbucksi, millel on kokku 6,5 miljonit fänni, turunduseelarve oleks Facebookis 23,4 miljonit dollarit aastas.

«See aitab turundajatel õigustada kulutusi, mida nad teevad, eriti neid, mis puudutavad fännibaasi hankimist ja nende tegevusse kaasa haaramist,» lisas Strutton.

Tagasi üles