Hoolimata erakordselt karmist ja lumerohkest talvest, ei ole autotöökodade töökoormus drastiliselt kasvanud, sest inimesed jätavad väiksemad mõlgid ja kahjustused sageli parandamata.
Ränk talv autode keretöökodadele palju lisatööd ei toonud
«Võiks küll arvata, et lumerohke ja keeruliste liiklusoludega talv toob oluliselt rohkem tööd teenindusele, eriti keretöökojale avariikahjustuste likvideerimise näol. Paraku on praegusel ajal lood pigem sellised, et väiksemaid mõlke-kõkse-kahjustusi, mille likvideerimise hind jääb kaskokindlustuse omavastutusse või on veidi üle selle, remontima ei tulda,» selgitas AS Info-Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu.
Samuti on tema sõnul vähenenud auuremahuliste keretööde hulk, seda seoses sõidukite turuväärtuse langusega. «Suurte kahjude korral on kindlustustel soodsam sõiduk hüvitada, kui lasta remontida,» nentid Lillipuu ning lisas, et isegi sellistel juhtudel, kus sõiduki turuväärtus ning remondisumma on samad eelistab kindlustus sõiduki hüvitamist.
Tänavune talv tõi Info-Auto teenindusse erakorralist tööd märtsis katuselt kukkuva jää ja lume kahjustuste näol. Lillipuu sõnul selliseid töid tavaliste talvede puhul pole ette tulnud.
Amserv Sõpruse esinduse järelteeninduse juhi Jaanis Lauri sõnul ei olnud ka nende teenindustest lumerohkest talvest tingitud erijuhtumite sagenemist.
«Küll aga tõusis meie esinduste keretööde maht isegi 20 protsendi võrra võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Põhjus tuleneb tõenäoliselt käesoleva aasta pikast ja valdavalt libedate teeoludega talvest,» selgitas Laur.
Lisaks esinesid lauri sõnul tavapärased külmadest ilmadest tingitud vanemate autode käivitusraskused, amortisaatorite- ja käsipidurite jäätumised ning lihtsamad mured klaasipesuvedelike ja ukselukkude külmumise näol.