Lõin finantsjuhi ametikoha ja palkasin sellele tippspetsialisti, kelle abil korra majja lõime ja kes on valla ametnike ning ka erinevate valla poliitiliste jõudude silmis tänaseni usaldusväärne, jätkates oma ametis. Seega aastast 2006 hakati Viimsi valda juhtima ka finantsmajanduslikult ja see on ennast igati õigustanud.
Viimsis ei tekkinud võlakoormus, mis tõepoolest ulatub mitu korda üle seaduses lubatud piiri, mis on 60 protsenti kohaliku omavalitsuse eelarveaasta puhastuludest, mitte seetõttu, et IRLi juhitud volikogu koalitsioon hakanuks vallale hirmsasti kohustusi võtma.
Tegelikult muutis rahandusministeerium aruandlussüsteemi ja hakkas nõudma valla tütaräriühingute kohustuste kajastamist valla eelarves ja aruannetes. Rõhutagem, et seaduslik alus selliseks ministeeriumi nõudeks puudub tänaseni. Siit ka küsimus, kas minister Ligi mitte ise ei vilista seaduse regulatsioonidele».
Nii tuli muuhulgas Ligi erakonnakaaslaste poolt valla äriühingute kaudu teostatud skeemide tulemusel rajatud (ehituse lõpp jäi küll minu juhitava vallavalitsuse kaela) uue ja uhke koolimajaga seonduvad kohustused üles võtta valla bilansis. Sama juhtus ka varem kavandatud, kuid minu ajal ehitatud Randvere lasteaiaga ja mitme teise vallale vajaliku objektidega.
Täites volikogu koalitsiooni otsuseid, kirjutasin ma alla ka palju kära tekitanud Karulaugu lasteaed-algkooli lepingutele, ehkki nende lepingute läbirääkimiste ja tingimuste kokkuleppimise juurde vallavalitsust ei kutsutud. Jäme ots oli volikogu, täpsemalt aga IRLi nimekirja poliitikute käes.
Vaatamata sellele, millise skeemi läbi ja kuidas ning kelle vahel läbiräägituna üks või teine objekt Viimsisse on tekkinud, olen ma seisukohal, et neid oli ja on Viimsile vaja ja vallarahvas on nende eest tänulik. Kui nende objektide sünnilooga seoses oleks olnud võimalik kellelegi esitada süüdistus, siis tulnuks seda juba ammu teha. Kui tõendeid ei ole, on lubamatu niisama lahmida. Sellega tehakse kahju esmajärjekorras viimsilastele.
Tuleks kasuks, kui ka riigijuhid teadvustaks endale omavalitsusüksuste olemust ja ülesandeid, mitte ei käsitleks omavalitsusüksusi kui tüütut eelarverida. Minister Ligi on jätnud targu enda teada selle fakti, et Viimsi vald ei ole kordagi jäänud oma kohustuste täitmisel hätta.
Kuigi kohustused on suured, on valda kehtestatud raamides mõistlikult juhitud ja kõik kohustused on täidetud. See kõneleb aga sellest, et seadusesse kirjutatud 60 protsenti on ei-tea-kust võetud ja selle võiks üldse kõrvale jätta. Palju olulisem on just teine piirang, mille kohaselt ei tohi tagasimakstavate kohustuste kogusumma eelarveaastal ületada 20 protsenti eelarveaastaks kavandatud eelarve puhastuludest.
Viimsi näide, kus 60 protsenti on mitu korda lõhki, aga probleeme kohustuste täitmisega ei ole, kinnitab, et sellist lähenemist võiks tõsiselt arutada.
See, mis erakonda keegi kuulub, ei ole minister Ligi asi. Eestis kui õigusriigis peaks kehtima põhiseaduse § 12 sätestatud diskrimineerimiskeeld.