Estonian Airi PR-direktor Ilona Eskelineni sõnul on ettevõtte turunduseelarve eelmiste aastatega samas suurusjärgus.
Eskelinen: huupi pole mõtet kõmmutada
«Suurte kärbete asemel oleme panustanud tõhusamale planeerimisele - täpsem kanalite valik, konkreetsed sihtrühmad ja turud, unustamata turunduse rolli ja tähtsust ettevõtte strateegiliste eesmärkide saavutamisel,» loetles Eskelinen.
Turundustegevus lennunduses on tema sõnul väga spetsiifiline ja rahvusvahelise haardega, sest lisaks koduturule peab tegevus olema kõrgel tasemel ka kõikidel olulistel välisturgudel. «Teisisõnu, paanilised turundusrahade eelarvekärped võivad viia olukorrani, kus ettevõte «kaob pildilt»,» ütles Eskelinen.
Lennufirma turunduseelarvet Eskelinen numbriliselt küll välja ei öelnud, kuid kinnitas, et see on piisavalt suur, et viia ellu planeeritud tegevusi planeeritud mahus.
Peatähelepanu on Estonian Airil pööratud toodete ja pardakontseptsiooni turundusega seonduvasse ja koduturul kindlasti ka hooajalistesse taktikalistesse kampaaniatesse.
«Välisturgudel tutvustame koostöös partneritega eelkõige Eestit kui reisisihtkohta,» sõnas Eskelinen ja lisas, et kogu turundustegevus on järjepidev protsess, mitte ühekordne sündmus.
Kampaaniaid tasub tema sõnul teha ikka siis, kui on selge eesmärk ja sihtrühm. «Huupi kõmmutada pole mõtet ei headel ega ka halbadel aegadel.»
Seda, kas 2010. aasta tuleb turunduses helgem kui möödunud aasta, peab Eskelinen võimalikuks, kuid päris helgete toonideni jõudmine võtab kindlasti veel aega.
«Kuna turundustegevusi ei saa mõõta «kohe ja nüüd», on need tegevused suunatud tulevikku,» ütles Eskelinen ja lisas lõpetuseks, et aastatega on turunduseelarved muutunud kindlasti planeeritumaks ja täpsemaks.