Päevatoimetaja:
Sander Silm

Ameeriklased kulutavad lihavõttekingitusteks pea kaks Eesti riigieelarvet

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaja Koovit
Copy
Paris Hilton lihavõtteostudel.
Paris Hilton lihavõtteostudel. Foto: MAVRIXONLINE.COM / SCANPIX

USA elanikud plaanivad tänavu lihavõttekingitustele kulutada 14 miljardit dollarit ehk 162 miljardit Eesti krooni.


See on veidi vähem kui kaks Eesti riigi aastaeelarvet, kuid USA rahvaarvu arvestades teeb see ühe elaniku kohta umbes 530 krooni.

Ameeriklaste kulutavad tänavu kevadpühade kingitusteks mullusest 1,8 protsenti enam, vahendab Bloomberg IBISWorldi. See on esimene kord kolme viimase kriisiaasta jooksul, mil kulutused kasvavad.

Eelmisel aastal kulutasid ameeriklased lihavõttekingitusteks 2008. aastast 8,3 protsenti vähem. 2007. aastal tõmmati kulusid kokku protsendi võrra.

Munade müük peaks tänavu mullusega võrreldes kasvama veerandi võrra. Kui varem lihavõtete ajal munade müük kahekordistus, siis alates 2000. aastast on kasvunumber vähenenud, sest ameeriklased eelistavad nii oma kodude kaunistamiseks kui kingitusteks rohkem plastikust imitatsioone.

Lihavõtted on ameeriklaste rahakulutamise pühade edetabelis neljandal kohal. Kõige enam kulutavad ameeriklased jõulude ajal, järgnevad Valentinipäev ja emadepäev.

Tagasi üles