Raskustes plaadifirma EMI üritas pangalaenu tasumiseks pantida viieks aastaks oma muusika leviõigusi Ameerika mandritel, lootes selle pealt teenida vähemalt 200 miljonit naela.
EMI proovis biitleid panti panna
Läbirääkimised Universal Musicu ja Sony Musicuga jooksid aga liiva, kuna mõlemad hakkasid kartma, et Citigroup võib tehingu blokeerida. Citigroup laenas 3,2 miljardit naela Terra Firmale, kes EMI 2007. aastal 4,2 miljardi naela eest endale ostis.
EMI, kes esindab laia valikut endisi ja praegusi kuulsusi alates biitlitest ja lõpetades Goldplayga, vajas seda raha juba tänaseks, et Citigroupi silmis oma tulude-laenude suhtega pinnal püsida.
Nüüd tuleb EMI valdusfirmal Maltby Capitalil pöörduda tagasi esialgse plaani juurde ning üritada investoritelt ligikaudu 120 miljonit naela kapitali juurde meelitada. Samas on investorid oma olemasoleva osaluse väärtusest kaotanud juba 90 protsenti.
Charles Allen, kes märtsis pärast Elio Leoni-Sceti ootamatut lahkumist EMI tegevjuhi toolil maandus, peab nüüd Terra Firma asutajale Guy Handsile uue äriplaani esitama. Juttu võib tulla kulukärbetest, varade müügist või teenuste sisseostmise võimaluste otsimisest.
Kui Hands plaanid heaks kiidab, üritatakse seda investoritele «maha müüa». Kui juuni keskpaigaks raha kokku ei saada, võib ta suurim ost Citigroupi kätte langeda.
EMI saatuse muudab keerukamaks Handsi ja Citigroupi vaheline kohtuvaidlus. Läbirääkimistega tuttavate allikate sõnul jõudsid pandipakkumise saanud ettevõtted järeldusele, et pank üritab tõenäoliselt laenudele uue hüpoteegi seadmist tõkestada.
Kuna kohtuistung toimub aga alles oktoobris, jääb Terra Firmale siiski veel veidi mänguruumi.
EMI läbirääkimiste lähedal seisnud allikate sõnul võivad kõnelused suurrivaalidega Põhja- ja Lõuna-Ameerika leviõiguste osas siiski jätkuda, kui Terra Firma vajaliku kapitali kokku saab. Nad väidavad, et kuna tehingu vastu siiski reaalset huvi tunti, võib see Terra Firma investoreid EMI väärtuse osas julgustada.
Esimeses kvartalis tegi EMI USAs suhteliselt hea tulemuse kantriansambli Lady Antebellumi plaadiga, mis tagas neile 11,8 protsenti turuosast. Võrdluseks: Warner Musicu turuosa oli 14,8 protsenti, Sonyl ja Universalil kahepeale aga 26,8 protsenti.
Copyright The Financial Times Limited 2010.