«Ühtne Eesti» teeb kampaaniaga erakondadele silmad ette

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Teatri NO99 uue lavastuse «Ühtne Eesti» reklaamid panid rääkima vajadusest uue erakonna järele. Kas etendusest tõepoolest partei saab, selgub  7. mail.
Teatri NO99 uue lavastuse «Ühtne Eesti» reklaamid panid rääkima vajadusest uue erakonna järele. Kas etendusest tõepoolest partei saab, selgub 7. mail. Foto: Raigo Pajula

Teater NO99 kampaania «Ühtne Eesti» on reklaamiekspertide Ants Lusti ja Janar Toomesso sõnul saavutanud sellise tähelepanu nagu vaja ning Toomesso hinnangul on teater suutnud meediat oskuslikumalt ära kasutada, kui erakonnad seda suudavad.

Age McCanni tegevjuht Janar Toomesso hinnangul on «Ühtne Eesti» kampaania näol tegemist suurepärase saavutusega, kui info vastab tõele ja kõik piletid on välja müüdud. «Nüüd jääb siis see teine osa ehk luua tegelikult uus erakond,» lisas Toomesso.

Reklaamiagentuuri Kontuur Leo Burnett juht Ants Lusti hinnangul on kogu kampaania jätnud küll julge mulje, kuid õnnestumisest saab rääkida alles siis, kui eesmärgid on täidetud.

Toomesso sõnul ei saaks teatrit isegi plagiaadis süüdistada, kuna tundub, et NO99 on teinud nutikamad lahendused ja kasutanud meediat oskuslikumalt, kui erakonnad seda suudavad.

«Kindlasti on sotsiaalse tooniga toode kasutanud eeskujulikult sotsiaalmeediat ja sõnum on väga täpne. Inimesed võiks mõista, et NO99 etendus on juba alanud ja osal meist on olnud hea võimalus seda tasuta nautida,» lisas Toomesso.

Toomesso sõnul on imetlusväärne ka see, kuidas on suudetud praeguses olukorras saada endale tasuta näitlejad - poliitikuid, kes neile iseloomulikult ei suutnud kohe seisukohta kujundada ja tõstsid meedias teemat.

Siiski ei tule Lusti sõnul kogu kampaania mõte ja taotlus praeguses tegevuses välja.
«Aga see ei pruugi ka eesmärk olla. Tänapäeval tehakse tihti kampaaniaid lainetena, hämatakse tegelike motiividega, mängides inimeste tähelepanuga ja selgus ei ole iseenesest eesmärk. Kui lõpuks jõutakse seeläbi eesmärgini, ongi hästi,» lisas Lusti.
Tema sõnul on tõenäoliselt tegijail endil olemas varustsenaariumid, mis käivituvad vajadusel tegevuse käigus.

Tähelepanu saavutamises peavad mõlemad mehed kampaaniat viimase aja üheks edukamaks, kuid Lusti sõnul tuleb see nüüd millekski konverteerida.

Kui eesmärgiks oli puhtalt etenduse mahamüümine või teatrile uute julgete võtetega tähelepanu tõmbamine, siis see on Lusti hinnangul saavutatud.

Nüüd tuleb aga tema sõnul vaadata, mis edasi saab. «Ootused on kõrged ja sõltumata sellest, kas eesmärk on turundus, uuenduslik teater või poliitika, igal puhul tuleb kõrgeid ootusi rahuldada, kas siis kunstilises või poliitilis-ideoloogilises võtmes.»

Võrreldes No99 kampaaniat mõne varasema kampaaniaga, tuli Lustile meelde möödunud aastal samalaadse formaadiga rahva ette tulnud Saaremaa viin oma «Vali vunts» kampaaniaga, kus loodi Vuntsikandjate partei, mille laineharjal sukelduti hiljem klubidesse.

«Kindlasti mainitakse võrdluses Tarandit, kes sama teravalt mõistis oma toote siduda sotsiaalse nõudlusega, korjas kõik protestihääled endale ja saab nüüd rahulikult euroteatrit teha,» lausus Toomesso.

«Isiklikult loodan, et järgmine aasta antakse Kuldmune välja veidi vähem ja kvaliteetsemate asjade eest ning antud kampaania võiks kindlasti ekspertide kõrge tunnustuse pälvida,» lisas Toomesso.

Tagasi üles