Päevatoimetaja:
Sander Silm

Vaata, millised on suurimad raharöövlid ettevõtete igapäevaelus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Tühi rahakott.
Tühi rahakott. Foto: SCANPIX

Kas tead, mis on suurimad raharöövlid sinu ettevõtte igapäevases tegevuses? OpenForum toob välja neist üheksa.

Klikipõhine (pay-per-click) reklaam. See võib tunduda väga odav, lihtne ja tõhus, kuid oskamatul kasutamisel on tegemist täieliku raharöövliga. Ülioluline selle reklaamikanali kasutamisel on otsisõnad- ja fraasid täpselt ja õigesti paika seada.

Reisikulud. Kõik ettevõtjad näevad vaeva, et leida odavaimad lennupiletid, hotellituba ja rendiauto. Enamasti sellega ka raha säästmine lõpeb, sest teel olles kulub palju raha snäkkidele ja muidu nipet-näpet asjadele. Kokku tuleb aga suur summa, mis ületab juba reisi eelarvet. Mis oleks lahendus? Alati ei pea võtma rendiautot või taksot, võib ju kasutada ka ühistransporti. Hotellituba võiks olla söögivalmistamisvõimalusega. Ja lõpuks – kas peab üldse alati kohale minema? Äkki saab videokonverentsi abil asjad joonde ajada.

Vale kõnepakett. Paljud ettevõtjad võtavad pikemalt mõtlemata kõige suuremate võimalustega kõnepaketi, kuigi saaksid tegelikult hakkama oluliselt vähemate võimalustega ja odavama paketiga.

Puuduvad järelkontrollimeetmed. Tihti kulutavad ettevõtted palju raha erinevatele turundusvõtetele, kuid jätavad kahe silma vahele kampaaniate tõhususe hindamise. Väga tihti ollakse keskendunud üksnes müügile, kuid järelteenindusele tähelepanu ei pöörata. Pikemas perspektiivis on selline tegevus suur raharöövel.

Otsustamatus. Palju raha on raisatakse, kuna otsused hilinevad või neid ei tehtagi. Otsustega viivitamine ei ole laiskus, vaid see juhtub siis, kui inimesed ei näe võimalust saavutatust rõõmu tunda või ei taju nad oma tegevusetuse tagajärgi

Liiga suur ja uhke kontor. Väike-ettevõtjate puhul on see sage probleem, et kontoriruumid on kas liiga suured või liialt ekstravagantsed. Enamasti on taolise ülepingutatuse põhjuseks see, et ettevõtte kasvamist on valesti prognoositud. Lahenduseks mõtle, kui suurt kontorit sul vaja on ja kas sa üldse kontorit vajad? Võib-olla saad läbi hoopis virtuaalse kontoriga, kus inimesed töötavad oma kodudest.

Veebidisain. Hulk ettevõtjaid kulutab arututes summades raha veebidisaini välja töötamiseks ja logode kujundamisele.

Halvad värbamisotsused. Vale inimese palkamine maksab ettevõttele keskmiselt viiendiku tema aastapalgast. Ehk et ürita kõigiti vältida ebasobivate inimeste palkamist. Öeldakse ju, et värba aeglaselt, kuid vallanda kiiresti.

Läbimõtlematud tehnoloogiainvesteeringud. Paljud väikeettevõtjad investeerivad heldelt riist- ja tarkvarasse ning erilahendustesse. Selle asemel aga võiks kasutada enam nn kuutasupõhiseid lahendusi.

Tagasi üles