NASA hakkab Toyotade turvalisust uurima

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toyota on üle maailma tehniliste porbleemide tõttu tagasi kutsunud üle kaheksa miljoni auto.
Toyota on üle maailma tehniliste porbleemide tõttu tagasi kutsunud üle kaheksa miljoni auto. Foto: AFP / Scanpix

USA ametnikud kutsusid Toyotade soovimatute kiirenduste uurimiseks appi kosmoseagentuuri NASA insenerid.

Nagu näha, on USA valitsusel Toyota sõidukite potentsiaalsete elektroonikavigade otsimisel tõsi taga - kuigi jaapanlased ei väsi kordamast, et rike peitub mujal.

Soovimatud kiirendused olid peamiseks põhjuseks, miks Totota viimaste kuude jooksul 8,5 miljonit sõidukit tagasi pidi kutsuma.

USA transpordiminister Ray LaHood ütles, et NASA insenerid paluti appi nende suurte kogemuste tõttu arvutitega juhitud elektrooniliste süsteemide valdkonnas.
«Ameerika autojuhtide turvalisuse huvides tuleb meil igal juhul välja uurida, milles asi seisab. Seepärast tulebki parimad ajud appi kutsuda,» ütles ta.

Kongress on süüdistanud USA riikliku liiklusohutusteenistuse ametnikke selles, et nad laekunud hoiatustele piisavalt kiiresti ei reageerinud. Ühtlasi avaldab kongress transpordiministrile pidevalt survet, et ta asja olemuse võimalikult kiiresti välja kaevaks.

Transpordiministeeriumi teatel algatab USA Teaduste Akadeemia ühtlasi sõltumatu ja laiapõhjalise, kogu autotööstust hõlmava soovimatute kiirenduste uuringu. Ministeeriumi sõnul on teadlastele uuringuks ette nähtud 15 kuud. Uuringu tulemusi kavatsetakse võtta arvesse autoelektroonika edasiste turvanõuete vormimisel.

Autotööstuse ekspertide hinnangul võivad rikkeid põhjustada Toyota autode elektroonikaga seonduvad probleemid, näiteks elektromagnetilised häired.

Kongressi energiakomitee esimees Henry Waxman, kes juhatab ühte kahest kongressi poolt Toyota osas algatatud uurimust, palus firma USA müügijuhil Jim Lenzil esitada tõendid Toyota väidetele, et tegemist ei ole elektroonikavigadega.

«Palun esitage komiteele kõik analüüsid ja dokumendid, mis teie väidet tõetaksid,» kirjutas Waxman. «Kui Toyotal on aga analüüse ja dokumente, mis kas osaliselt või tervikuna siiski vastupidist tõestavad, siis palun esitage komiteele ka need.»

Samal ajal on Toyota tegevjuht Akio Toyoda kutsunud esmakordsele koosviibimisele ülemaailmse komitee, kellele usaldatakse ettevõtte sõidukite kvaliteedi koordineeritud kontrollimine.

Gruppi kuuluvad juhtivad kvaliteediametnikud kõigist regioonidest, kus Toyota oma masinaid valmistab.
Toyota lubas paigaldada oma sõidukitele USAs - kus neil kõige enam probleeme on esinenud - nn mustad kastid, mis õnnetuste puhul uurimise kergendamiseks andmeid salvestavad.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles