Teadlased avastasid, et toidupiltide vaatamine võib rikkuda söögiisu, kuna siis tekitab tunne nagu oleks seda toitu juba söödud.
Uuring: toidupiltide vaatamine rikub söögiisu
Ajakirjas Journal of Consumer Psychology avaldatud uurimuses soovitatakse lõpetada toidupiltide vaatamine sotsiaalmeedias vahetult enne sööma hakkamist, kuna kõikide nende isuäratavate toitude nägemine, võib muuta söömise vähem nauditavaks, vahendab Business Insider.
Uuringu eestvedajad, teadlased Ryan Elder ja Jeff Larson Brigham Young ülikoolist ja Joseph Redden Minnesota ülikoolist vaatlesid 232 inimest, kes pidid vaatama ja hindama toidupilte.
Esiteks jagasid nad osalejad erinevatesse gruppidesse. Üks grupp vaatas 20 toidupilti ja hindas, kui isuäratavad need on, teine grupp aga hindas 60 toidupilti.
Pooltele grupis näidati magusaid toite nagu näiteks keeksi ja šokolaadi, samal ajal vaatas teine pool soolaseid toite nagu näiteks friikartuleid ja kartulikrõpse. Pärast piltide vaatamist anti igale osalejale kolm maapähklit ja nad pidid hindama, kui nauditavad need on skaalal «üldse mitte» ja «väga nauditavad».
Eksperdid leidsid, et need, kes olid vaadanud 60 soolase toidu pilti, nautisid pähkleid kõige vähem. Inimesed aga, kes olid vaadanud 20 soolase toidu pilti, nautisid pähkleid rohkem, kuid siiski vähem, kui need, kes olid näinud vaid pilte magusatest toitudest.
«Kui sa tahad söömist nautida, väldi liiga paljude toidupiltide vaatamist,» sõnas Larson. «Isegi mul hakkas uuringu läbiviimise ajal veidi kõhus keerama, kui olin kõiki neid magusapilte näinud.»