Sotsiaalvõrgustikufirma Twitteri aktsiate avaliku esmaemissiooni dokumentidest selgub, et ettevõte on olnud pidevalt kahjumlik ning esialgu pole väga selge, millal hakatakse saama kasumit.
Reklaamitulu Twitterit kahjumist ei päästnud
Kui eelmise sajandi lõpus toimunud tehnoloogiabuumi ajal olid kahjumlike ettevõtete aktsiate avalikud esmaemissioonid (IPOd) üsna tavalised ning see ei takistanud investoritel väärtpaberitele tormi jooksmast, siis praegu on kahjumliku ettevõtte börsile viimine üsna erandlik.
Juba üheksa aastat mikroblogikeskkonda pakkuva Twitteri käive kasvas mullu kolm korda, 316,9 miljoni dollarini. Selle aasta esimeses pooles teeniti 253,6 miljonit dollarit, kahjum oli aga 69,3 miljonit dollarit.
«Kahjumid pole teema,» ütles Reutersile analüüsikeskuse Pivotal Research Group analüütik Brian Wieser. «Üllatus oleks olnud siis, kui nad oleksid teeninud kasumit. Oluline arv on käive kliendi kohta,» lisas ta. Teises kvartalis oli Twitteri käive kliendi kohta 64 senti, Facebookil oli see umbes 1,6 dollarit.