Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Arus võidutööst: soovisin näidata TTÜ rolli tudengi arengus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Võidutöö, mille autor on Robert Arus.
Võidutöö, mille autor on Robert Arus. Foto: TTÜ

TTÜ ja Postimehe koostöös toimunud Roger Hatchueli Akadeemia tudengite reklaamikonkursi võitnud tudeng Robert Arusi sõnul loodab ta pärast Cannes'is käiku end reklaamimaailmas tõestada.

«Ma ei muretsenud nii väga tulemuse pärast, sest tundsin, et andsin endast parima ja kui olekski kellegi teise töö võitnud, siis ta oleks seda väärinud. Tulemust kuuldes olin väga rõõmus ning veetsin oma ülejäänud päeva vähemalt meetrise naeratusega näol,» rääkis Arus.


Aruse sõnul osales ta taolisel konkursil esimest korda ja kui vahepeal midagi ei juhtu, siis järgmine aasta kavatseb ta kindlasti osaleda Pesamuna konkursil.

Aruse sõnul nõudis kogu töö vaeva, sest tee ideest teostuseni oli pikk. «Kahjuks polnud minu pilditöötlemisoskused piisavalt head, et seda kiiresti teha.»Siiski nautis ta enda sõnul iga hetke, eriti idee tekkimist ja väljakujunemist.

«Igasugune probleemide ja ülesannete lahendamine on olnud mulle alati väljakutsuv ja meelepärane. Tegemise käigus aitasid mind oma kriitikaga paljud sõbrad ning pereliikmed ja siinkohal sooviksin ka neid tänada.»

Kuna Arus soovis näidata TTÜ rolli tudengi arengus, kes läbib majandusalase bakalaureuse- või magistriõppe selles koolis, siis sealt sündis ka idee.
«Esialgne mõte oli näidata seda võrreldes inimesi. Mõtlesin otsida majandusest kellegi Jüri, võtta pool tema näost, ning lisada teisele poole Jüri Mõisa pool nägu (kes on samuti TTÜ vilistlane - toim) ja tekst oleks olnud: «Jüri - täna tudeng, homme tippjuht».Ent see mõte jäi katki, kuna kartsin, et härra Mõis ei oleks nõus.»

Seetõttu leidski Arus endaenda ideele ehk isegi parema väljundi, milleks olid sõiduautod. «Nende tohutu areng viimase paarikümne aasta jooksul sümboliseerib seda vaeva ja pingutust, mida näevad TTÜ õppejõud ja ka ülikool selleks, et tudengist saaks areneda parima majandusalase kõrgharidusega inimene. Boonusena nägin, et erinevaid autosid kokku sulatades tekivad huvitavad omamoodi «autod».»

Konkureerivates töödes oli Aruse sõnul paar head ideed. «Aga mulle tundub, et kui oli hea idee, jäi pisut puudu teostusest või vastupidi oli hea teostus, aga idee jäi sellest maha.»

Kindlasti oleks tema sõnul võinud mõelda kastist välja ning pidada silmas fakti, et kirjud pikkade tekstidega reklaamid lihtsalt ei täida oma eesmärki.
«Inimesed oskavad sellistest reklaamidest mööda vaadata, sest neid pillutakse meile ette iga päev.»

«Tähtis ongi kaasata ka vaataja, et reklaam tekitaks tal mingi (humoorika) mõttelennu või lubaks tal iseseisvalt idee välja nuputada. Ma ei väida, et minu idee oli perfektne, aga usun, et suutsin ülesande täita võimalikult lihtsalt ja löövalt,» lisas Arus.

Cannes on nagu reklaamimaailma olümpia

Cannes'i sõidu üle on Arus väga põnevil. «Ma ei olnud enne sellest reklaamimaailmale suunatud üritusest palju kuulnud, kuid nüüd olen saanud järjest enam ja enam tunnistust, et tegu on tõesti reklaamimaailma olümpiaga.»

Aruse sõnul on tal vaja teha palju kodutööd, et olla samal tasemel teistega, kes ilmselt teavad kõiki sealolevaid õppejõude nimepidi ning on tutvunud nende eelnevate töödega.
«Annan endast parima, et sellest väärtuslikust kogemusest õppida. Samuti loodan sealt leida huvitavaid uusi sõpru.»

Reklaamitööd naudib Arus enda sõnul väga, kuid pole veel päris kindel, kas on piisavalt hea, et teha seda iga päev.
«Selline ideede genereerimise töö, kas või kooli kõrvalt, oleks suurepärane, sest ideid võid sa välja mõelda kus iganes ning seetõttu jääb aega ka teiste tegevuste jaoks.»

Praegu aga proovibki Arus reklaamivaldkonnas palju õppida ja areneda ning pärast Cannes'ies käiku juba vaadata ja uurida, kas on mingeid võimalusi, kus ennast teostada.
«Pärast kõike seda saan vähemalt öelda, et tähtsa kogemuse võrra rikkam olen kindlasti. Reklaam tähendab oskust müüa ning seda on vaja kõikjal, olenemata töökohast.»

Tagasi üles