PepsiCo tõotas täna oma peamiste müügihittide soola-, suhkru- ja küllastatud rasva sisaldust eelseisva aastakümnega veerandi võrra vähemaks võtta.
Pepsi vähendab toodete suhkrusisaldust
USA suurettevõte, kellele lisaks Pepsile kuuluvad ka sellised brändid nagu Frito-Lay ja Quaker, kärbib 2006. aasta tasemeid aluseks võttes 2015. aastaks soolasisaldust 25 protsenti ning suhkru- ja küllastatud rasva sisaldust 2020. aastaks samas ulatuses.
Ühtlasi lisatakse toiduvalikusse rohkem täisterajahu, puu- ja juurvilju, pähkleid, seemneid ja madala rasvasisaldusega piima.
Sarnaseid samme on astunud ka teised Ameerika toidutootjad nagu Con-Agra, Kraft ja Campbell. Tervishoiuametnikud on ähvardanud karmide regulatsioonidega, kui firmad vabatahtlikult suhkru-, soola- ja küllastatud rasva tasemeid kärpima ei hakka.
Maailma Terviseorganisatsioon väidab, et nimetatud komponentide kokkuhoidmisega võib tunduvalt vähendada näiteks suhkrutõve ja südamehaiguste esinemise sagedust. WHO sõnul on probleem üha aktuaalsem nii arengumaades kui arenenud riikides.
Absoluutset suhkru-, soola- ja rasvataset PepsiCo esialgu näitama ei kohustu, kuid lisab aastaks 2012 pakenditele kaloriinfo ning peamiste koostisainete loetelu. Ühtlasi loobuvad nad edaspidi suhkrul baseeruvate karastusjookide otsemüügist alg- ja keskkoolidele.
Firma tervishoiupoliitika-asepresident Derek Yach ütles: «Sisuliselt teeme me rohkem, kui valitsused nõudnud on... sest ega neil, ausalt öelda, toiduainete koostise muudatuste algatamise, rakendamises ja seires erilist kompetentsi pole. Iseregulatsioon on mõistlikum, kuna kõikvõimalike hagide ja järelevalve kulud jäävad tööstuse enda kanda.»
Küllastunud rasva sisalduse vähendamiseks võtab PepsiCo palmiõli asemel kasutusele päevalilleõli, suhkru vältimiseks lähevad aga käiku kunstlikud magusained.
Tervislike toodete aastast läbimüüki kavatsetakse aastakümnega tõsta 10 miljardilt dollarilt 30 miljardi dollari peale.
New Yorgi linnapea Michael Bloomberg esitas jaanuaris restoranidele ja toidufirmadele üleskutse vähendada soolasisaldust viie aastaga 25 protsenti. Varasemalt on ta astunud samme transrasvade keelustamiseks ning nõudnud, et kiirsöögikohad oma menüüdes kalorid ära märgiksid.
Möödunud suvel kaevati kohtusse Denny's, kellele esitati nõue iga eine juurde soolasisaldus lisada.
PepsiCo hakkas tervislikumaid tooteid propageerima ja kasinamate soolakogustega eksperimenteerima juba aastal 2006. Nad väidavad, et üksnes Walkers Sunseedi brändi rasvasisalduse 80-protsendilise kärpega eemaldasid nad brittide toidulaualt kokku 40 000 tonni rasva.