Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Täna sõlmitakse Eesti ühe suurima infrastruktuurikompleksi rajamise leping

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marti Aavik
Copy
Foto: www.rkas.ee

Täna sõlmivad Riigi Kinnisvara AS (RKAS) ja Koidula raudteepiirijaama esimese ehitushanke võitnud konsortsiumi esindaja peatöövõtu lepingu, mille raames pannakse alus kümne rööpapaariga piirijaama ning seda ümbritseva infrastruktuurikompleksi rajamiseks.


Põlvamaal Värska ja Orava vallas asuva Koidula raudteepiirijaama arendusala suurus on ligi 92 hektarit, tegemist on Eesti ühe suurima infrastruktuurikompleksi rajamisega, teatas RKAS.

Piirijaama ehitustööde riigihankel osales 21 ettevõtet, kes omavahel erineva suurusega konsortsiume moodustades esitasid kuus ühispakkumust.

Raudteejaam ehitatakse olemasoleva Valga-Petseri peatee ümber ning ühendatakse Tartu-Petseri liiniga 4 kilomeeteri pikkuse uue raudteeliini abil. Jaama territooriumile ehitatakse kolm suuremat hoonet: jaamahoone, tolli laohoone ning vagunite remondihoone.

Tänaseks on sõlmitud kõik olulised lepingud ja kokkulepped RKAS-i, AS Eesti Raudtee ja Eesti Vabariigi vahel projekti rahastamiseks ja korraldamiseks. Kõik piirijaama rajamiseks vajalikud kinnistud on tänaseks RKAS-i omandis, lõppenud on metsa raadamise tööd ehitusplatsi ettevalmistamiseks.

Esimese ehitushanke mahtu kuuluvad: Mullete ja süvendite rajamine (mullatööde maht ligikaudu 1,8 miljonit kuupmeetrit), sildade ehitus (4 uut silda, 3 silla remont), truupide ehitus, teede ja platside ehitus (sh. ligikaudu 5 kilomeetrit uut maanteed), elektrivarustuse väljaehitamine (sh. 4 alajaama, kesk- ja madalpingevõrgud), välisvalgustuse väljaehitamine, veevarustuse väljaehitamine (sh. puurkaev-pumbamaja, tuletõrjevee pumpla), drenaaži, kanalisatsiooni ja puhastusseadmete väljaehitamine.

Tagasi üles