Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kas CD-plaatide hinnad langevad?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Sirje Niitra, Andrew Edgecliffe-Johnson, FT
Copy
CD plaadid.
CD plaadid. Foto: DHD Multimedia Gallery

Universal Music katsetab USA turul uute CD-plaatide müüki jaehinnaga 9,98 dollarit tükk, mis on ühel joonel internetipoodide, näiteks Apple'i iTunesi hinnatasemega.


Maailma suurim muusikasalvestaja järgib tegelikult f.y.e. brändinime all muusika ja videotega kaupleva Trans World Entertainmenti samalaadset, kuigi väiksema mastaabiga eksperimenti.

Trans World Entertainment, mis samuti CDde hinnad traditsioonilise 11.98-13.98 dollari tasemelt alla lasi, tõstis oma müüginumbreid sel viisil ligi 100 protsenti.
CD-plaatide müük on USAs alates 2000. aastast poole võrra kukkunud ning 2009. aasta tasemest ollakse tänase seisuga maas juba 15 protsenti.

Konkurendid ei rutta aga Universali eeskujule järgnema, mõned on eraviisiliselt väitnud, et odava suurläbimüügi kasumi sööb kaotatud rentaablus nagunii ära. Teiste hulgas ka Warner Musicut nõustanud konsultant Frank Luby väljendas plaani osas kahtlusi ja väitis, et füüsiliste toodete hinnalangetus võib ka digihinnad alla tõmmata.

«Selliste hindadega ostetakse CDsid loomulikult rohkem. Küsimus on aga selles, kas inimesed ka pikema ajaperioodi jooksul sellistes kogustes CDsid ostavad, et hinnalangetusest plaadifirmale jätkuvalt kasu oleks? Ja kas see mitte muusikale kui sellisele odavat maiku külge ei jäta?» küsis Luby.

Universali katsetus algab teises kvartalis ja vältab aasta lõpuni. Eksperimendiga on juba liitunud suured jaemüüjad nagu Wal-Mart ja Best Buy, kes pakuvad poodidele hulgihinna raames 25-protsenilist kasumimarginaali.

Universal, kes ise kuulub Vivendile, on öelnud, et otsus tuleneb tarbijate kriisi-järgsest hinnatundlikkusest ega kujuta endast katset iTunesi-sarnaste internetipoodidega võistelda.

Luby sõnul on CD-ostjad sootuks erinev demograafiline grupp kui digitaalse muusika austajad-soetajad. Viimased on reeglina ka nooremad. Universali liigutuse vastalised väidavad omakorda, et just füüsiliste CDde kogujad on hinna suhtes vähem tundlikud.

Nii Universal kui ka teised plaadifirmad on juba mõnda aega eritasemeliste hinnakujundustega eksperimenteerinud, pakkudes parimatele digitaaltoodetele kaasa CDsid ning salvestades fännide tarvis plaatidele lisamaterjali. Samuti on kokkuhoidlikumate muusikasõprade vajadusi silmas pidades pandud müüki odavamaid, 6-8 lauluga minialbumeid.

Copyright

The Financial Times Limited 2010. 

Märksõnad

Tagasi üles