Kuldmuna Noortekonkursi finaliste iseloomustades ütles žürii liige Meelis Mikker, et töödes oli näha kahte peavoolu.
Pesamunad üllatasid žüriid kõrge keskmise töökvaliteediga
Pesamuna konkurss üllatas Mikkeri sõnul eelkõige suure tööde arvuga ja kõrge keskmise kvaliteediga. «Palju oli vaeva nähtud ka tööde vormistamisega. 48-tunnise töö kohta vägagi tublid tulemused,» kiitis Mikker.
Töödes oli tema sõnul tajuda kahte peavoolu. Ühed tööd üritasid näidata mida Eestis pakkuda on. Teised tööd üritasid sihtturgudega sidet luua.
«Positiivses mõttes jäid silma erinevad viikingite vallutusretkede kampaaniad. Tegelikult on rootslased ja taanlased juba iidsetel aegadel Eestist lugu pidanud, miks siis mitte tulla Eestisse vaatama mis siis on see millest esivanemad nii lugu pidasid.»
Tööde hulgas leidus Mikkeri kinnitusel selliseid, mida kohe eetrisse / trükki saata, kui ka selliseid millest väikese viimistlusega vägagi esindusliku kampaania saaks. «Loodan et Estonian Airil on julgust ka ideed kasutusele võtta.»
Noortekonkursist olid osa võtma kutsutud kõik kuni 28-aastased tudengid või
reklaamiagentuuride töötajad. Võistluse kaks parimat meeskonda saadab ERAL
koos ajalehega Postimees ja Estonian Airiga suvel osalema Cannes'i
Rahvusvahelisele reklaamfilmide festivalile.
Peale lähteülesande saamist oli igal meeskonnal aega 48 tundi kavandi
esitamiseks. Kokku laekus 44 tööd, millest hinnanguliselt kaks kolmandikku
tulid õppivatelt noortelt.
Nii palju tudengeid pole varasemalt osa võtnud.
Ka tööde koguarv oli eelmise aastaga võrreldes kaks korda suurem.
Auhindasid antakse välja kaks: Suur Pesamuna ja Väike Pesamuna (tähendusega
kuld ja hõbe).
Parimate kavandite autorid kuulutatakse välja Kuldmuna 2010
auhinnagalal 19. märtsil Nokia Kontserdimajas.