Mägioja: möödunud aastal tuli turunduses palju ümber mõelda

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rimi ja Säästumarketi turundus- ja kommunikatsioonijuht Evelin Mägioja.
Rimi ja Säästumarketi turundus- ja kommunikatsioonijuht Evelin Mägioja. Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Rimi Eesti Food AS turundus- ja kommunikatsioonijuht Evelin Mägioja sõnul võib möödunud aastale tagasi vaadates öelda, et turunduses oli väga põnev aasta, sest väga paljud tegevused tuli ümber mõelda ja ümber hinnata.

«Ma usun, et eelmisel aastal tehtud mõttetöö ja saadud kogemuste tulemusi võib tegelikult alles nüüd nägema hakata, » ütles Mägioja eelmist turundusaastat iseloomustades.

Kindlasti oli tema hinnangul keskseks küsimuseks, kuidas väiksema turunduseelarvega sama suurt või varasemast suurematki tähelepanu ja lõpptulemust saavutada.

«Eelmise aasta esimene poolaasta keskendus paljuski nii meie ettevõttes kui ka paljudes teistes hinnasõnumi esitamisele. Selles mõttes oli tegelikult Säästumarketile suhteliselt raske aeg. »

Aasta alguses eeldati Mägioja sõnul, et masu tõttu pöördub järjest rohkem  inimesi Säästumarketisse odavamate hindade järele, kuid tegelikult toimuv oli teatud mõttes isegi vastupidine, sest kõik jaekaupmehed hakkasid järjest rohkem turunduskommunikatsioonis hinnaeeliseid välja tooma, siis tegelikult muutus Säästumarketi põhisõnum suhteliselt vähe unikaalseks.

«Kliendiarvu vähenemist peatada ja trendi vastupidi suunamisele aitas Säästumarketis samal ajal toimuv uuenduskuur kõvasti kaasa. Mõnes kaupluses nägime isegi 25-protsendilist kliendiarvu suurenemist pärast remonditööde lõppu. »

Isiklikus plaanis oleks Mägioja eeldanud aasta teises pooles oluliselt rohkem julgeid katseid tähelepanu äratamiseks, sest  järjest rohkem tuli mõelda, kuidas väiksema turunduseelarvega toime tulla.

«Kui ehk välja jätta Shu kingakaupluse avamisel toimunud rüselus ja XL Säästumarketi avamispäeva suhkrumäsu, siis tegelikult jäid katsed kampaaniat teenitud meedia abil korraldada pigem tagasihoidlikeks. »

Rimi enda kampaaniatest rääkides kiitis Mägioja Tudish Piip kampaaniat, mis pärjati 2008. aastal Meediateo grand prix' tiitliga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles