New York Times sõlmis kohalike uudiste hankimiseks lepingu uudistemaailma uustulnukaga Fwix ning võimaldab seeläbi nüüdsest juurdepääsu kohalikele uudiskanalitele ja blogidele 160 linnast kuues erinevas riigis.
New York Times ammutab kohalikke uudiseid blogidest
Ligikaudu 60 protsenti Fwixi sisust pärineb kohalikest blogidest, mille sekka on puistatud ka tavakanalitest pärit uudiseid. Niiviisi lahendati odavalt probleem, mis uudistetööstust juba aastakümneid vaevanud on.
«Kuidas luua huvitavaid ja aktuaalseid kohalikke uudiseid, ilma et sul igal tänavanurgal oma reporter peaks olema?» sõnastas selle dilemma ABCNews.comi veteran Bernard Gershon, üks pooleteise aasta vanuse Fwixi nõustajatest.
Meedia-analüütiku Ken Doctori sõnul sunnib olukord, kus eelarveid kokku tõmmata ja töökohti kärpida tuleb, meediaväljaandeid odavamaid tehnoloogilisi lahendusi otsima.
Leping Fwixiga aitab NY Timesil ja selle erinevatel lisaväljaannetel traditsiooniliste uudiste kõrvalt ka üksikasjalikult piirkondlikke sündmuseid kajastada, seda nii USAs, Kanadas, Suurbritannias, Iirimaal, Austraalias kui Uus-Meremaal.
Lisaks on NY Times täiendavate allikate otsingul juba sõlminud lepinguid erinevate New Yorgi ülikoolidega ning San Francisco ja Chicago piirkondade mittetulunduslike uudistevahendajatega.
Fwixi asutas 2008. aastal 23-aastane Darian Shirazi, endine Facebooki ja Ebay tarkvarainsener. 2,5 miljoni dollarilise kapitaliga toetab firmat BlueRun Ventures, kes oli ühtlasi esimeste hulgas, kes investeeris internetipõhisesse maksevahendisse PayPal.
Internetiportaal AOL on eraldanud 50 miljonit dollarit, et laiendada oma kohalike uudiste äri nimega Patch, mis kasutab uudiste hankimiseks väikest regionaalsete ajakirjanike meeskonda. Fwix kasutab aga kohalike materjalide läbikammimiseks tarkvaralahendusi ning on võtnud tööle mõned toimetajad, kes tekstid kvaliteedi osas üle kontrollivad.
Regionaalmeedia-alase konsultatsiooni firma BIA/Kelsey andmetel kasvavad kohalikud trüki-, eetri- ja kaabelvõrgustike reklaamikulud aastaks 2014 tagasihoidliku 2,2 protsendi võrra 144,9 miljardi dollari peale. Kohalikud internetireklaamid kasvavad sama ajaperioodiga aga 19,3 protsendi võrra ja saavutavad taseme 36,7 miljardit dollarit.
«Kohalik reklaamiturg on uudistetootjatele kuum kaup,» ütles Shirazi. «Ning ligi pääseb sellele vaid kohalike uudistega.»