Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kaing: viisime läbi nullkroonise eelarvega uuendusliku turundusprojekti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Muhu rahvariiete mustritega ehitud tennised
Muhu rahvariiete mustritega ehitud tennised Foto: Velvet OÜ

Aasta turundusteo

grand prix'

le kandideeriva rahvusmustrites tenniste looja ja ettevõtmise turundusjuht Indrek Kaingi sõnul on finaali jõudmine juba omaette tunnustus.

Kuidas jäid rahvuspapude kampaania teostusega rahule?

Indrek Kaing (IK): Väga rahul. See projekt oli algusest peale mu peas «teistmoodi» ning suutsime selle ka teoks teha. See oli ennekõike tiimitöö, kus kõikidel pooltel olid omad ülesanded, millega kõik kenasti hakkama said.
Iga tegija toetas oma tegemistega eelmist ja järgmist. Suutsime eksperimendi raames viia läbi eduka nullkroonise meediaeelarvega uuendusliku turundusprojekti.

Rõõmsaks tegi mustrite hullus üle riigi, kus neid hakkas nägema ikka kõikvõimalikel pindadel.
Tänud Eesti Rahva Muuseumile, Laulu- ja Tantsupeo Sihtasutusele, Eesti Rahvakunsti- ja Käsitöö Liidule, Velvetile, Tallinna Ülikooli Haridustehnoloogia Keskusele, Eesti Postile, EASile, Innovatsiooniaasta 2009 tiimile ja veel vähemalt sajale inimesele, kes appi tulid.

Väga mõjusaks tagasisideks, et olen teinud midagi õigesti, oli kindlasti eripreemia Eesti Rahvakunsti ja Käsitöö Liidult selle eest, et rahvusmustrid toodi moodsal moel massidesse.
Ja eriti suur au oli Kumus vastu võtta Rootsi äriauhind kategoorias «Aasta innovaator 2009». Selline tunnustus annab jõudu ja elurõõmu.

Kas midagi oleks veel paremini saanud teha?

IK: Alati saab midagi paremini teha. Ma esitasin endale väljakutse, millele polnud mitte kuidagi võrdlusmomenti kõrvale võtta. Õppisin iga päev midagi uut ning olen möödunud aasta eest kohutavalt tänulik.
Küsimus on selles, et kas oskame järgmisi samme veel paremini teha. Seda näitab aeg.

Kuidas jäid rahule agentuuride tööga?

IK: Meie turunduses ei olnud kasutuses traditsioonilised reklaamid ega reklaamikanalid. Kommunikatsioonis oli tegemist tiimiga, mis koosnes inimestest Velvetist, In.ee-st, TLÜst, Eesti Postist, ERMist ja minust endast.
Kõik tegid väga head tööd omas liinis ning ei rõhutaks kedagi teisest tähtsamaks.

Kas grand prix on käega katsutav?

IK: Ma isegi ei tea, kas see on üldse midagi füüsilist. Rootsi äriauhind oli kaunis raske trofee, mis ilutseb mul praegu kontoris klaasi taga.

Turundusteo puhul tundsin siirast rõõmu saades info, et projekt jõudis finaali. Jumal küll, vaadake kellega ma võistlen. Päris tore on seda grand prix'd ka juba siit distantsilt kaeda.

See on suur au olla välja valitud sellisele auhinnale ning seda tunnet kinnitab konkurentide list.
Paraku minu projekti iseloom ja turundus oli üles ehitatud hoopis teisiti ning seetõttu ei oska seisukohta võtta. Istun.

Kuidas iseloomustad konkurentide töid?

IK: Selliste brändidega ühel real olla pole üldse paha. EMT soojus on mulle alati meeldinud. Kuigi ma ise spordist otseselt ei hooli, siis SEB pühendumus sponsorlusele on aukartust äratav ning loodan, et suunanäitaja ka teistele suurtele ettevõtetele.

Säästumarket on kenam kui kunagi varem. Farmi rebranding - suur-suur kummardus nende ees.

Märksõnad

Tagasi üles