Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Südametunnistus mõjutab ostjaid üha enam

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eger Ninn
Copy
Inimesed on nõus ostma pigem seliste tootjate kaupu, kes on sotsiaalselt ja ökoloogiliselt vastutustundlikud.
Inimesed on nõus ostma pigem seliste tootjate kaupu, kes on sotsiaalselt ja ökoloogiliselt vastutustundlikud. Foto: PantherMedia / Scanpix

Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas tehtud uuringust selgus, et üle 60 protsendi tarbijatest ostab kas n-ö ausaid kaupu või keskkonnasõbralikke tooteid.


MasterCardi poolt tehtud uuringus küsitleti 2009. aasta lõpus üle 3500 tarbija. 70 protsenti vastanuist ütles, et nad on ökoloogilise kingituse ostmiseks nõus kaugemale sõitma ning neil ei ole selle vastu midagi, et peavad tolle eest rohkem maksma, kirjutab

Reuters

.

«Inimesed on ostmisel muutunud eetilisemaks, selles piirkonnas on tekkinud uus grupp teadlikke ja tähelepanelikke ostjaid,» selgitas MasterCardi kommunikatsiooniosakonna asepresident Georgette Tan.

«Tarbijad teadvustavad endale, et enda ostudega nad muudavad maailma,» lisas ta.

Üle 80 protsendi vastanuist ütles, et nad olid pigem nõus ostma just seliste tootjate kaupu, kes on sotsiaalselt ja ökoloogiliselt vastutustundlikud. 60 protsendi Aasia ja Vaikse ookeani piirkonna inimestest ostis teatud kaupu selle tõttu, et mingi protsent hinnast annetati heategevuseks.

Uuringus osalesid inimesed Austraaliast, Hiinast, Hongkongist, Indiast, Jaapanist, Koreast, Malaisiast, Uus-Meremaalt, Filipiinidelt, Singapurist, Lõuna-Aafrikast, Taiwanist ja Taist.

Tagasi üles