Reklaamiturul piilub põõsast uus loovgrupp

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Yelli tegijad Marek Metslaid (vasakult), Marko Russiver ja Ragnar Grünberg.
Yelli tegijad Marek Metslaid (vasakult), Marko Russiver ja Ragnar Grünberg. Foto: YELL

Tänavu jaanuaris lõi pauguga uksed lahti kolmest noorest mehest Marko Russiverist, Marek Metslaidist ja Ragnar Grünbergist koosnev loovgrupp Yell.

Kuigi loovgrupp Yell avas ametlikult uksed alles tänavu jaanuaris, ulatub meeste sõnul nende koostöö juba poole aasta tagusesse aega, mil alustati esimeste ühiste projektidega.


Millal tekkis idee luua oma agentuur?
Kõik see sai alguse umbkaudu pool aastat tagasi. Viimasel ajal on päevad, nädalad ja kuud nii kiiresti mööda lennanud, et ajataju on põhimõtteliselt kadunud. Lisaks seda ka, et me ei pea ennast agentuuriks.

Me oleme kolm loovat kutti, kes tegid oma loovgrupi. Me teeme töid, mis meile meeldivad ja sellist tavalisele agentuurile omast lähenemist meilt ei leia. Me ei ole selles suhtes «agentuur», et me istuksime inimestega surmtõsiselt koosolekulaua taha maha ning kritseldaks kriipsujukusid asjaliku näoga oma märkmikusse poolteist tundi.

Me eelistame kliendi eesmärke arutada vesipiibu taga, kohvikus latte't nautides või arutada sihtgruppe kas või kardisõidu vahepausidel.

Meile meeldib vaheldus, sest positiivne suhtumine, keskkonna muutused, rõõmsameelsus ning eelkõige huumor aitavad meil jõuda eesmärkideni, mille klient seadnud on, ning need ka täita.

Kes loovgrupis töötavad?
Marko Russiver - AD, Creative. Tema kanda kogu disain.
Marek Metslaid - fotograaf, reklaamikirjutaja
Ragnar Grünberg - projektijuht, finantsidega tegelev tüüp.

Me kõik tegeleme teineteise asjadega kah aeg-ajalt. Marek aitab Markot mõnes disainitöös, Marko teeb mõnikord paar fotot. Projektides oleme kõik ninapidi sees. Copy'd tulevad kah vestluse käigus läbi huumori, nagu me harjunud töötama oleme.

Millised on teie varasemad kogemused kampaaniate tegemisel?
Marek on tükk aega reklaamfotoga tegelenud, Ragnaril on turundustaust ja Marko oli Päewaleht Disainis. Kampaaniatega on kogemusi küllaga.

Mis ajendas «oma asja» tegema?
Peamine oli see, et me oleme kõik pikka aega sõbrad olnud ja meie valdkonnad kattusid. Oli vaja midagi uut ellu, midagi ärksat ja huvitavat.
Lisaboonuseks on muidugi see, et enda jaoks töötada on natukene meeldivam. Projektide vaheldusrikkus on väga oluline faktor, kuna ise saab projekte endale valida.
Päevad ei ole enam vennad pärast meie otsust ohjad enda kätte haarata.

Kuidas tundub konkurents, kas on veel ruumi ühele uuele agentuurile?
See on tore küsimus. Meil on majas selline lugu, nagu öeldakse - kingsepp kõnnib paljajalu. Meil on nii palju tegemist pidevalt olnud, et me pole siiamaani leidnud aega, et endale korralikku kodulehte luua.

Tööd on turul meeletult ning ruumi oleks meie arust veel viiele heale agentuurile, või isegi grupile. Kõik on inimeses endas kinni, kui oled hakkaja, siis leiad projekte päris palju. Kui ootad, et hiir niisama suhu jookseks, siis arvatavasti pikka iga pole.


Kuidas konkurendid teid vastu on võtnud?
Nooh, meil ei ole väga palju kokkupuuteid olnud teiste tegelastega. Utopiaga oli kokkupuude Eesti mälu kampaanias, me tegime raamatute disainid ja fotod, nendega oli igati mõnus asju ajada. Individuaalselt oleme kokku puutunud erinevate tippdisaineritega ja nad on soosivad ja toredad olnud.

Sellest võiks järeldada, et uutesse tulijatesse suhtutakse antud turuvaldkonnas positiivselt. Näiteks teise uue tulijaga - Vigvamiga on meil välja kujunenud superkoostöö veebiarendustes - väga andekad tüübid, keda soovitaks kellele iganes.

Reklaamivaldkonnas me ei ole täheldanud sellist hunt sööb hunti suhtumist. Võib-olla meil on lihtsalt vedanud, aga samas annab tunnistust inimestevahelisest koostööst näiteks selline tore Facebooki grupp nagu «Reklaamiklubi», kus on erinevad tegelased koos, kes muljetavad reklaamide üle.

Millised on esimesed suuremad saavutused? Milliseid kampaaniaid olete juba teinud?
Suurim saavutus siiani ongi olnud Eesti mälu raamatusarja disainimine koostöös EPLi turundusjuhi Katre Kasmeliga. See oli suur ettevõtmine ja meie jaoks väga äge asi, mida teha, kuna raamatudisainide suhtes on meil n-ö soft spot.

Me armastame seda meediumit oma disainide jaoks. Lisaks siis otsa sama kampaania reklaamfotod, mis oli omaette ettevõtmine, kuna neid raamatuid ei olnud otseselt olemas, siis kui neid vaja teha oli. Aga tehtud me nad igatahes saime!

Millised on tulevikuplaanid? Suuremad kampaaniad, mida plaanite?
Plaanis on areneda fotovaldkonnas. Hetkel on käsil üks suur fotoraamatuprojekt ning arendame oma WALL! ning WORD! alamettevõtteid.

WALL! tegeleb fotodekoratsiooniga ning WORD! tegeleb raamatudisainiga. Ühtlasi on meil käed tööd täis paari suurema kampaaniaga, mille detaile veel ei saa välja öleda kahjuks.

Loovgrupi tegemistel saab silma peal hoida nende blogi kaudu.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles