Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Ministeerium ei toeta erimärgistatud kütuse lumetöödel kasutamist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Sirje Niitra
Copy
Lumekoristus Viljandimaal Halliste külas.
Lumekoristus Viljandimaal Halliste külas. Foto: Elmo Riig / Sakala

Rahandusministeerium tegi täna valitsusele ettepaneku mitte toetada Rahvaliidu ja Keskerakonna seadusemuudatusi, mis mõlemad võimaldaksid erimärgistatud kütust lumekoristusel kasutada.


Eestimaa Rahvaliidu fraktsioon algatas seadusemuudatuse, mis lubaks põllumajanduses ja metsatöödel kasutatavas masinas, traktoris ja liikurmasinas kasutada erimärgistamisega kütust ka talvistel esmastel teehooldustöödel kohalikule omavalitsusele kuuluval teel, erateel ja taliteel.



Rahandusministeerium tegi valitsusele ettepaneku seda eelnõu mitte toetada. Muu hulgas märkis ministeerium, et ühe erakordselt lumerohke talve tõttu ei oleks õige teha maksusüsteemis püsivaid muudatusi.

Samuti tekitaks eelnõu ebavõrdse kohtlemise ja annaks põllumajandustootjatele põhjendamatu konkurentsieelise, sest eriotstarbelist diislikütust oleks lubatud kasutada vaid põllumajandusmasina ja -traktori kasutamisel talvistel teehooldustöödel. Spetsiaalselt lumekoristuseks mõeldud eritehnikale nimetatud soodustus ei laieneks.

Teise eelnõu algatas Keskerakonna fraktsioon eesmärgiga taastada 2009. aastal kehtinud erimärgistatud kütuse aktsiisimäär 1056 krooni 1000 liitri kohta ning võimaldada põllumajanduses kasutatavas masinas tarvitada erimärgistatud kütust ka teedel liikumiseks, kui masina omanik on PRIA põllumajanduslike toetuste registris.

Kehtivad aktsiisimäärad jõustusid 2010. aasta algusest. Erimärgistatud kütuse aktsiisimäär on 1736 krooni 1000 liitri kohta.

Rahandusministeerium tegi valitsusele ettepaneku ka seda eelnõu mitte toetada. Ministeerium nentis, et eelnõu ei ole kooskõlas valitsuse maksupoliitiliste eesmärkidega. Ühtlasi on kütuseaktsiisi eesmärk lisaks riigieelarve tulule piirata ka keskkonnale negatiivselt mõjuvate fossiilsete kütuste tarbimist ning muuta tarbijate käitumist keskkonnasõbralikumaks.

Tagasi üles