Hiljutine uuring näitab, et USAs rebivad internetireklaami ja -turunduse kulutused tänavu traditsioonilisest trükimeediast ette.
USAs võidutseb internetireklaam
Statistikafirma Outselli 1000 reklaamijat puudutanud uuringust selgus, et internetikulutused kerkivad 9,6 protsendi võrra 119,6 miljardi dollarini, samal ajal kui trükikulutused langevad 3 protsenti ning maanduvad 111,5 miljardi dollari tasemel.
Protsentuaalselt prognoositakse, et reklaami osas läheb reklaamijatel digitaal-eelarvesse 32,5 protsenti rahast, trükieelarvesse aga 30,3 protsenti.
Uuring näitas, et reklaamijad kulutavad rohkem otsingumootoritesse paigutatud reklaamidele, omaenda veebilehtedele ja veebinaridele, ning hoiavad kokku ajalehtede-ajakirjade arvelt.
Outselli asepresident Chuck Richard ütles, et uuringu tulemused näitavad, et reklaamijad ja turustajad on hakanud kulutatud summade efektiivsust ja tulemuslikkust rangemalt kontrollima.
«Neid ei huvita lihtsalt esikaaned ja avaleheküljed,» ütles ta. «Nad tahavad püüda inimesi, kes on ostuvalmis ja vastuvõtlikud.»
Internetireklaamile prognoositakse tugevat kasvu olukorras, kus USA ajalehtede ja ajakirjade reklaamitulud 2009. aastaga kohutavalt kõrvetada said. Paljude arvates auras majanduslanguse käigus ära tervelt üks kolmandik müügitulust.
Ajakirjareklaamide kulutused, mis mullu 26 protsenti vähenesid, peaksid prognooside kohaselt tasapisi tõusma hakkama, alustuseks arvatavasti 1,9 protsendi võrra. Ajalehtede osas tõotab reklaaminduse allakäik aga jätkuda lausa 8,2 protsendiga.
Televisioonile, raadiole ja filmidele panustatud reklaamisummad peaksid tänavu kahanema 4 protsendi võrra, tehes aasta lõpuks kogusummas 84,6 miljardit dollarit.
Üldkokkuvõttes kasvavad reklaami- ja turustuskulutused USAs tänavu eeldatavasti 1,2 protsendi võrra 368 miljardi dollarini.