Kas ma saan õigesti aru, et kui Moskva poliitikud oleks nõus, siis võiks Eesti kaudu vedada palju rohkem kaupa?
Oma sadamate arendamine on Vene raudtee pikaajaline plaan. Nad jätkavad kindlasti seda ja püüavad oma sadamate kaudu vedada võimalikult palju kaupa. Samas on neil vaja ka teisi kanaleid – Soome, Eesti, Läti, Leedu või ka Musta mere sadamaid.
Praegu näiteks on Tallinna sadam jäävaba, aga Sillamäe ja ka paljud Venemaa sadamad on jäävangis. Vene raudteel on meie sadamaid vaja, me saame ka tänavu rohkem kaupa kui mullu, sest meie sadam töötab.
Kui poliitilistes suhetes toimub muutus paremuse poole, siis ma arvan, et ka kaubavahetus kasvab. Samas ega Venemaa kaubad pole ainsad, meil on olemas Kasahstan, Usbekistan ja Kõrgõstan, kel pole oma sadamaid, aga kes otsivad väljapääsu merele.
Hästi lihtne oleks küsida, et kas kunagi tuleb läbimurre, mis taastab pronksöö-eelse hea läbisaamise. Kas üldse on mõtet niiviisi küsimust püsti panna?
Ärimehed, nagu ka poliitikud saavad aru, et vaikimise periood ei saa suhetes kaua kesta. Konverents on üks näide, et läbisaamine on muutunud paremaks, mitte ainult raudtee peadirektorite tasemel.
Kas konverentsil toimus läbimurre suhetes?
Praegu veel mitte, aga see on samm paremuse poole.