Ametiühingud rõhutasid eile Euroopa Komisjoni transpordivoliniku Siim Kallasega kohtumisel, et transpordi korraldamisel peaks senisest enam kaitsma töötajate huve ja Euroopa majandusruumi.
Ametiühingud Kallasele: Euroopa transpordi korraldamisel tuleb rohkem kaitsta töötajate huve
Eesti meremeestele teeb muret olukord riigiabi andmisel. Täna on mitmed vedajad registreeritud nn mugavuslipu riikides, mis võimaldab neil maksta töötajatele madalat palka ja kohaldada halbu töötingimusi, kuid saada sellest hoolimata riigiabi võrdsetel alustel korralike vedajatega. See takistab Eesti ja teiste riikide meremeeste palkamist õiglase töötasu eest, vähenevad nende karjäärivõimalused.
Euroopa Liidu riikidel jääb saamata suur hulk maksutulu nii Euroopa meremeeste teenitud sissetulekust kui ka Euroopa riikide lippude all sõitvate laevade majandustegevusest.
Raudteel ja lennunduses on vaja täpsustada töötajate töö- ja puhkeajakorraldust.
Liinilendurite puhul ei ole täna tööajakorraldus Euroopa riikide puhul üheselt reguleeritud, mis tekitab ebavõrdset konkurentsi lennufirmade seas.
Vedurijuhtide puhul päädib see täna aga Eestis üle 36-tunniste töövahetustega. Selline olukord kätkeb endas väga suurt ohtu, nagu näitas hiljutine traagiline rongiõnnetus Belgias, märkisid ametiühingute esindajad.
Siim Kallas kohtus eile Tallinnas Eesti transpordisektori ametiühingute juhtidega, et saada ülevaadet sektori probleemidest ennekõike töötajate seisukohast.
Kallase sõnul tahtis ta kuulda, millised on töötajate esindajate jaoks täna peamised probleemid ja võimalikud lahendused, et ta saaks nende ettepanekutega Euroopa ühispositsioonide kujundamisel aegsast arvestada.
Eesti Ametiühingute Keskliidu esimehe Harri Taliga sõnul on äsja transpordivolinikuna tööd alustanud Siim Kallase valmidus pidada ametiühingutega sisulist arutelu igati tervitatav. «Meil on väga hea meel, et Eesti transpordiametiühingute ja nende Euroopa esindusorganisatsioonide hääl Euroopa Komisjonis nii kõrgel tasandil kuuldavaks saab,» selgitas keskliidu esimees.