Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lugejad H&Mist: kaubavalik on tõesti kehv

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tarbija24
Copy
H&Mi pood Rocca al Mare keskuses.
H&Mi pood Rocca al Mare keskuses. Foto: Arno Saar / Õhtuleht

Tarbija24 üleskutsele vastanud lugejate seas leidus palju neid, kes väljendasid rahulolematust septembris avatud H&Mi esinduspoe kaubavaliku suhtes, rohkem oldi rahul üldise hinnatasemega.

«Kaubavalik on tõesti kehv. Valik olgu pigem väike, aga asjalik ja kihvt. Vaadates kaupade hinda ja kvaliteeti ei saa kindlasti öelda, et tegemist on soodsa kauplusega – Terranova, Vero Moda, Vila, New Yorker jms on umbes sama hinnatasemega. Kokkuvõttes oli reklaam vägev, aga pettumus päris suur,» arvas Mari. Teda toetas teine: «Käisin, aga ei leidnud endale midagi.»

Mari kommentaariga ühines ka kolmas lugeja: «Olematu kaubavalikuga pood. Ma tõsiselt üritasin sealt midagi ostmiskõlbulikku leida, aga lihtsalt ei ole. Märksõnaks on silmatorkavalt koledad ühesugused värvid ja väga-väga odav materjal. Hind oli küll mõistlik, aga ei midagi eriliselt odavat.»

Nendega ei nõustunud aga H&Mi külastaja, kes kommenteeris nimega Juhh. Tema jäi poega üpris rahule. Väga hea mulje jätsid talle ka klienditeenindajad. «Kaubavalik on väga suur, aga miinusena tooks välja selle, et ma ei saa aru, miks H&Mi Eesti koduleheküljel on kaupa, mida poes pole? Tellida internetist ei saa. Seega minu jaoks on veidi imelik näidata kaupa, mida me siit poest ikkagi ei saa,» mõtiskles klient ja avaldas lootust, et ehk on koduleheküljel olevad tooted veel tulekul. «Igatahes olen rahul ja kui allahindlused tulevad ka sellised nagu mujal, siis mis siin kurta?» leidis ta.

Temaga nõustus poekülastaja, kelle hinnangul on H&Mi puhul kõige paremad nende suured allahindlused. Tema sõnul muutuvad allahindluste ajal ka ühetooniline värvivalik ning nigelad jalanõud üpris atraktiivseks, sest kätte saab toote enamasti juba 5–10 euroga. «Aga kuna Eestis selliseid alesid eales ei tule, pole mul ka sinna poodi asja,» teatas ta nördinult.

Mai kirjutas talle vastuseks, et suured allahindlused pole laias maailmas mitte ainult tänu H&Mile, vaid seepärast, et konkurentsiolukorras ei taha ükski kauplus olla oma meeletute hindadega ainuke seesugune. «Meil siin on veel vastupidi. Kas ainult H&Mist piisab, et kõiki kaasa viia?» küsis ta.

Kus on kingad ja make-up?

Samas nõustus Mai väidetega, et H&Mis polnud kingade osas valikut olla. Samuti ei märganud ta kuulsaid jumestustooteid. Ka eheteosakond oli ka suhteliselt õbluke. «Unistan, et need asjad tulevad siis Postimaja poodi,» kirjutas ta.

Mai arvates olid hinnad esinduspoes täiesti keskmised. Pigem oli tema arvates probleeme kauba varustamisega – numbreid ei tooda piisavalt juurde. «Mõni mees on öelnud, et tahtis osta kampsunit, aga järel oli ainult XL ja XS. Samas ei üllatu, kui tervele Eestile üks pood hetkel avatud. Loodetavasti läheb paremaks teiste poodide lisandumisel,» uskus ta.

Teine poekülaline kirjutas, et läks H&Mi kaema kohe pärast avamist järgmisel nädalavahetusel. Paar eset valis klient ka poest välja. «Kui pärast 10-minutilist ootamist umbes 30 inimesest koosnev järjekord meetritki liikunud polnud, jätsin asjad sinnapaika ja tulin tulema,» meenutas ta pettunult.

«Tüüpilised vinguvate eestlaste kommentaarid. Kunagi ei olda millegagi rahul ja vaja vinguda. Enne sai vinguda, miks ei ole Eestis H&Mi ja nüüd saab vinguda, et liiga kallis on ja värvivalik ei meeldi ning järjekorrad on pikad. Kaastunne vingujatele ja nende lähedastele!» teatas seevastu üks lugeja.

Meeslugeja tõi välja, et H&Mi Rocca al Mare kaupluses pole üldse peegleid. «Terve osakonna peale on vaid paar tükki. Kuidas peaks siis mõnda jakki proovima, kas minema proovikabiini või?» küsis ta. Ka puuduvad mehe sõnul selged viidad, et lasteosakond on olemas ja see asub teisel korrusel.

Kasutaja An22 leidis, et H&Mi hinnad on head, aga meesteosakond on masendavalt väike nagu ka ülejäänud Eesti kauplustel. «Eesti mõistes on meesteosakond küll suur, mina olin rahul, ka meeste kaubavalikuga,» ei nõustunud temaga teine kommentaator.

Lugeja KK kirjutas, et kaubavalikus ei olegi H&M väga tugev ning erilisemaid ja hästi istuvaid rõivaid otsiv inimene ei pruugi sealt midagi leida. Samas kiitis ta, et Rootsi jaeketist tasub osta pesu ja aksessuaare, mille puhul kvaliteedi, trendikuse, mugavuse ja hinna suhe on suhteliselt paigas.

«Jalanõud on enamasti ebamugavad ning praegusest hooajast tulenevalt ei olnud ka midagi erilist seal valikus. Lasteosakonnas on kindlasti häid leide. Sealse hinna eest on mõtet osta asju, millest peatselt kasvatakse välja. Meesteriiete kohta ei oska midagi kahjuks öelda,» hindas ta. Ka see lugeja loodab, et Postimajas avatav kauplus pakub laiemat kaubavalikut ning ilutoodete sarja.

«Poes on kitsas ja meeletult palav, seal ei tööta vist konditsioneer. Võrreldes teiste H&Mi poodidega, ei meeldi paigutus ja valgustus on halvasti tehtud. Hinnad on ikkagi Eesti tasemel ehk kallid, arvasin, et tuleb odavam,» kommenteeris viimane poekülastaja.

Märksõnad

Tagasi üles