Venekeelse Postimehe poole pöördunud Jelena sai septembri lõpus Apollo raamatupoest väljudes vigastada, kui kogemata vastu klaasseina põrkas ja näo ära lõi. Kuna Jelena peab vähemalt kümme päeva haiguslehel olema, tahtis ta kaupluselt 1000 euro suurust hüvitist. Apollo kinnitusel oli juhtunu kliendi enda hooletus, tema ees on vabandatud ja pakutud kinkekaarti.
Apollo raamatupoes vigastada saanud naine tahtis kaupluselt 1000 eurot
29. septembril umbes kell 14.10 külastas Jelena Ülemiste keskuses raamatupoodi Apollo, kirjutab venekeelne Postimees. Poest väljudes põrkus ta kogemata vastu turvaväravate juures paiknevat klaasseina, mis ei olnud kuidagi märgistatud ega piiratud. «Seal ei olnud hoiatussilti ja see ei olnud ka kuidagi eraldatud. Klaassein oli täiesti läbipaistev,» ütles Jelena.
Kui Jelena šokist toibus, pöördus ta infopunkti, kus tegi kirjaliku avalduse kaupluse juhtkonnale. Samuti tegi ta avalduse politseile. Seejärel suundus Jelena apteeki, kus sai esmaabi, ja seejärel erakorralise meditsiini osakonda (EMO), kus on juhtum registreeritud. EMOs pandi diagnoos: parem ülemine silmalaug turses, sinaka varjundiga, valulik. Jelena pidi võtma haiguslehe, kuna sellise näoga pole tal võimalik tööl klientidega suhelda.
Põhja prefektuuri kesklinna politseijaoskonna juht politseimajor Valter Pärn vastas Jelenale kirjalikul teel, et selles juhtumis ei ole kuriteo tunnuseid. Ta lisas, et kui intsident juhtus vaid enda tähelepanematuse tõttu, siis selles kedagi teist süüdistada ei tohi, kuid kui see juhtus tõesti seetõttu, et klaassein oli ebapiisavalt tähistatud, siis soovitab politsei pöörduda kaupluse poole palvega kompenseerida tekitatud kahju. Kui kauplus sellest keeldub või kompensatsioon on ebapiisav, siis võib Jelena oma õiguste kaitseks pöörduda kohtu poole.
Järgmisel päeval, 30. septembril helistas Jelenale Apollo kaupluse juhataja, kes kannatanu väitel esialgu juhtunus teda süüdistas, kuid pärast siiski kompensatsiooniks 30-eurost kinkekaarti pakkus. «Mina muidugi keeldusin, sest arvan, et õiglane kompensatsioon oleks 1000 eurot. Olin sunnitud võtma vähemalt kümneks päevaks haiguslehe, kuna sellise silmaga ei ole võimalik klientidega töötada,» rääkis Jelena, kelle sõnul peaks kompensatsioonisumma hüvitama need haiguslehe päevad, mida haigekassa ei hüvita, ja lisaks temale tekitatud moraalse kahju.
Kliendi enda hooletus
Apollo raamatukaupluse müügi- ja turundusjuht Eha Pank ütles möödunud nädalal venekeelsele Postimehele, et oma vastuses ei saa nad veel kompensatsioonisummaga seotut kommenteerida, kuna intsidendi uurimine on pooleli. Täna, 9. oktroobril ütles aga Pank eestikeelsele Postimehele, et praeguseks on klient saanud Apollolt juristi vastuse, milles on viidatud kaupluse video kaameratelt tuvastatud juhtumi analüüsile. «Klient lähenes klaasseinale külg ees ja seega leiame, et juhtunu on kliendi enda hooletus. Kannatanu pöördus Apollo poole kahjunõude avaldusega 27 eurot päevas haiguslehel viibitud perioodi eest. Kannatanu pole kunagi meie poole pöördunud kirjaliku kahjunõudega 1000 eurot. Apollo on kliendi ees vabandanud ebameeldivuste pärast ja pakkunud hea tahte märgiks kinkekaarti,» selgitas Pank.
Jelena sõnul palusid kaupluse esindajad tal esitada tõendi erakorralise meditsiini osakonnast. Jelena on haiguslehel ja läheb sel nädalal uuesti arsti juurde. Apollo klaasseinale on ilmunud hoiatussilt, et vältida selliste juhtumite kordumist.