Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Stadler sai trammihanget puudutavas vaidluses lõpliku kaotuse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Stadleri tramm.
Stadleri tramm. Foto: Stadler

Riigikohus jättis esmaspäeval rahuldamata Stadler Bussnang AG kaebuse, mis puudutas riigihangete vaidlustuskomisjoni märtsikuist otsust seoses uute trammide hankega.

Riigihangete vaidlustuskomisjon otsustas 21. märtsil jätta läbi vaatamata ja tagastada Stadler Bussnang AG kaebuse Tallinna Linnatranspordi uute trammide hanke asjas, millega Stadler taotles Hispaania ettevõtte Construcciones y Auxiliar de Ferrocarri (CAF) võidu tühistamist hankel. Samuti taotles Stadler ka sõlmitud hankelepingu kehtetuse tuvastamist.

Seejärel alustas Stadler Bussang AG kohtuteed eesmärgiga tühistada riigihangete vaidlustuskomisjoni 21. märtsi otsus ning tuvastada Tallinna Linnatranspordi AS-i ja Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. vahel riigihankes sõlmitud lepingu tühisus.

Tallinna halduskohus jättis tänavu 17. mail tehtud määrusega kaebuse läbi vaatamata Stadleri kaebeõiguse puudumise ja kaebusega kaebuse eesmärgi saavutamise võimatuse tõttu. Stadler vaidlustas selle määruse Tallinna ringkonnakohtus, kuid teise astme kohus jättis tänavu 19. juunil halduskohtu määruse jõusse.

Seepeale esitas Stadler määruskaebuse riigikohtusse, mis sai augusti alguses ka menetlusloa, kuid kaasuse põhjaliku vaagimise järel leidis riigikohus esmaspäeval, et Stadleri kaebus tuleb jätta rahuldamata.

Juba sõlmitud hankelepingu alusel on Tallinna Linnatranspordi teatel CAF juba asunud tramme tootma. Esimene uus tramm peaks Tallinna kohale jõudma 2014. aasta novembris. Samaks ajaks peaks olema tehtud ka 4. trammiliini infrastruktuuri ehk rööbaste remont.

Tallinna Linnatranspordi hinnangul ei sobinud Stadleri pakutavad trammid riigihanke tingimustega uste arvu, sobimatu aku, reisijateruumis puuduva kliimaseadme ja piisavalt läbiproovimata energiasalvestusseadme tõttu. Stadler kinnitas vaidluses, et ettevõtte pakutavad trammid on vastavad ja hankija eksib. Selle vaidluse lahendas lõplikult riigikohtu märtsi algul tehtud otsus asja mitte menetleda, mis jättis õiguse Tallinna Linnatranspordile.

Uues vaidluses tõstatus küsimus, kas Stadleril, mis esitas hankel mittevastavaks tunnistatud pakkumuse, on õigus vaidlustada hankemenetluse järgnevaid otsuseid. Tallinna Linnatransport märkis, et riigihangete seaduse järgi ei osale edasises hankemenetluses pakkuja, kelle pakkumus on tagasi lükatud. Stadler leidis, et ta oleks vaatamata sellele pidanud saama edasises menetluses osaleda.

Eelmise aasta suvel väljakuulutatud hankega on kavas osta Tallinna 4. liinile uusi tramme, mille eeldatav maksumus on 44,25 miljonit eurot, Tallinna Linnatranspordi AS soovis saada vähemalt 15 uut trammi. Ettevõte tunnistas hankel edukaks Hispaania ettevõtte CAF-i pakkumise ja leidis, et Stadleri pakkumine ei vastanud tingimustele. Stadleri teatel oli nende pakkumine 11 miljonit eurot odavam kui CAF-i oma.

Tagasi üles