Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Marcel Vichmann: Juhan Parts on sotsialist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Marcel Vichmann.
Marcel Vichmann. Foto: Toomas Huik / Postimees

Edelaraudtee omanik Marcel Vichmann rääkis intervjuus Postimehele, et ettevõttel on õigus riigi tellimusel sõita reisirongidega tuleva aasta lõpuni. Paraku on aga riik lepingu üles öelnud ja nüüd nõuab ta kohtus õigust.

Vichmanni ettevõtte nõude suuruseks on viis miljonit eurot. Kui riik nõustub sellega, lõpetavad advokaadid kohtuasjad, mida praegu on pooleli kolm.

Valitsus on valmis Edelaraudteele maksma aga kuni 800 000 eurot. Nii suur summa on kirjas riigieelarve eelnõus. Edelaraudtee saab tänavu riigilt dotatsiooni 15 miljonit eurot.

«Edelaraudtee advokaatide õiguslik positsioon on, et riigi ja Elektriraudtee otseleping on õigustühine. Meie leping kehtib 2014. aastani,» rääkis Vichmann intervjuus.

«Vanad rongid on olemas. Kõige parem oleks, kui saaksime sõita uute ja vanade rongidega. Eestis on liine, kus vana rong on mõistlikum. Kas on mõtet sõita Pärnusse uue rongiga, kui raudtee on suhteliselt halvas seisukorras? Tartu liini üliõpilaste tippajal mahutaks meie vana rong rohkem kui uus. Reisirongidega sõitmise ainuõigus on järgmisel aastal Edelaraudteel,» märkis Vichmann.

Vichmann arvas, et kui majandusministeerium saaks, siis konfiskeeritaks ka Edelaraudteele kuuluv raudtee.

«Majandusminister ja tema kantsler on riigikapitalismi pooldajad. Riik tahab tegeleda valdkondadega, millega saaks hakkama ka eraettevõtlus. Lennukid, praamid, rongid – kõik liigub riigi kätte. Aina rohkem busse on riigi omad. Riik arvab, et saab transpordi korraldamisega kõige paremini hakkama,» ütles Vichmann.

«Juhan [Parts] on tore inimene, aga sotsialistliku suhtumisega. Ta on ka vales erakonnas, ta peaks olema sotsiaaldemokraatide vasakpoolses tiivas,» lisas Vichmann.

Vichmanni intervjuud loe esmaspäevasest Postimehest.

Tagasi üles