Priske: rongiühendus Vene suunal on piinlik

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Moskva rong.
Moskva rong. Foto: Peeter Langovits

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) kantsler Marika Priske hinnangul on Eesti rongiühenduse kvaliteet Moskva ja Peterburiga nii kehval tasemel, et see on piinlik, ning ministeeriumil on kavas see probleem lahendada.

«Peterburi ja Moskva rongiühendust korraldab kommertsalustel Edelaraudtee tütarfirma GoRail ja selle teenuse kvaliteet on tõesti väga piinlik,» ütles Priske Kuku raadio saates «Nädala Tegija».

«Kui veel Eesti riigisisene rongiliiklus on rohkem nagu perekonnaasi, et pole hea, aga jääb perekonda sisse, siis see, milline on meie rahvusvahelise  ühenduse pakkumine, kvaliteeditasemelt missuguses aastas, ma ei tea, 30-40 aastat tagasi – sellest on isegi valus rääkida,» ütles Priske.

«Väga piinlik on ka see, et meie Vene transpordikolleegid on selle teema ise mitmel korral üles võtnud. Täna on meil see teema laual,» lisas kantsler. Tema sõnul on praegu plaanid veel nii toored, et öelda, milliseid lahendusi  nähakse.

«Turistide arvu kasvatamisel majandusedu saavutamiseks peaks me pakkuma head ühendust Venemaa metropolidega nagu Peterburi, Moskva, siis seda kindlasti ei saa teha selles kvaliteedis nagu täna see toimub.»

«Edelaraudtee poolel olles ma pigem mõtleks selle peale, kuidas teha kiiremat hüpet selles suunas,»  märkis Priske.

AS Go Groupi kommunikatsioonijuht Kersti Gorstov teatas Postimehele, et kantsler eksis ettevõtte struktuuri nimetamisel. «On kahetsusväärne, et proua kantsler Priske ei tea oma haldusalas olevate ettevõtete struktuuri. Go Rail on eraettevõtte, sealjuures üks väheseid erakapitalil põhinevaid rahvusvahelisi operaatoreid kogu Ida-Euroopas, kes ei ole kunagi saanud riigilt toetust, tegutsedes vaid oma rahaliste vahendite arvelt,» märkis Gorstov.

«Samas on tore tõdeda, et rahvusvaheline reisijatevedu raudteel MKMile korda läheb,» lisas kommunikatsioonijuht.  

«Oleks igati teretulnud, kui riik leiaks ka omalt poolt võimalusi astuda konkreetseid samme Go Raili toetamiseks uue veeremipargi soetamisel. Ainuüksi veeremisse investeeris Go Rail mullu Peterburi liini avades omavahenditest üle 1 miljoni euro.»

«Samuti avaldame lootust, et riik astub samme raudteetaristu olukorra parandamiseks ning aitab aktiivselt kaasa tollikontrolli sisseviimisele liikuvas rongis. See kõik aitaks oluliselt tõsta rahvusvaheliste vedude kvaliteeti ning seeläbi tõsta ka reisijate arvu, mis omakorda võimaldaks omakapitalil teenust osutaval raudteeoperaatoril Go Rail investeerida senisest veelgi suuremal määral nii veeremi kui teenuse kvaliteeti,» märkis Gorstov.

Tagasi üles