Ameerika kongressmani sõnul hoiab Toyota teadlikult kinni dokumente, mida ta seaduse järgi oma autode turvaprobleemide asjus algatatud kohtuprotsessi huvides peaks esitama.
USA kongressman: Toyota varjab fakte
Kongressi järelevalvekomitee esimees Edolphus Towns ütles, et Toyota endise advokaadi poolt kohtule esitatud dokumente uurides on selgunud, et firma on teadlikult ja süstemaatiliselt seadusi eiranud ning sihikindlalt ja harjumuspäraselt astunud üle kohtuinstantside nõudmistest dokumentide esitamisel.
Biller peab Toyotaga kohtulahinguid juba juulikuust saadik, mil ta endisele tööandjale oma süüdistused esitas ja selle käigus vallandati.
Toyota teatas eile, et firmad keelduvad sageli kohtuprotsessides teatud dokumente esitamast ning väitis, et on astunud asjakohaseid samme konfidentsiaalse äriinfo ja tootmissaladuste hoidmiseks.
Varem on firma öelnud, et Biller esitas firma käitumise kohta ebatäpseid ja eksitavaid süüdistusi. Towns oli esimene kongressi liige, kes Billeri esitatud dokumente näha sai ja sel teemal sõna võttis.
Biller on kohtu ees väitnud, et nimetatud dokumendid tõestavad, et Toyota on ohutusametnike ja menetlusosaliste eest autode defektide tõstumaterjale varjanud.
Townsi sõnul selgub dokumentidest, et Biller, kes esindas ja kaitses Toyotat suurtes kohtuhagides aastail 2003 kuni 2007, avastas oma töö käigus arvuti-andmebaasi nimega MIK.
MIK aga sisaldas informatsiooni Toyota sõidukite ehitust ja disaini puudutavate probleemide kohta. Towns ütles, et MIKis sisalduv informatsioon laeti alla Toyota salajasse elektroonilisse Teadmisteraamatusse, mida kohtule tutvumiseks ei esitatud - kuigi Billeri arvates tulnuks seda teha.
Kongressman lisas, et Billeri käest saadud emailidest ja muudest dokumentidest selgub, et Toyota maksis kohtutülide klaarimiseks ja lepituseks miljoneid ja miljoneid dollareid, kui neile hakkas paistma, et hagejate advokaadid olid Teadmisteraamatu olemasolule jälile jõudmas.
Lõik ühe Toyota juhtiva töötaja poolt 2005. aasta juunis Billerile saadetud e-mailist viitab sellele, et firmasiseselt oli sõidukite ootamatute ja soovimatute kiirenduste asjus hulgaliselt koosolekuid maha peetud.
Town saatis Toyota Põhja-Ameerika juhile Yoshimi Inabale kirja, milles andis firmale Teadmisteraamatut puudutavatele küsimustele vastamiseks aega kuni 12. märtsini.
Ühtlasi peab Inaba selleks tähtpäevaks sõnaselgelt ütlema, kas firma on protsessi osaliste ja USA ohutusametnike eest olulist informatsiooni varjanud või mitte.