A. Le Coq kasvatas oma õlle turuosa

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarmo Noop
Tarmo Noop Foto: Toomas Huik

Eesti juhtiv joogitootja A. Le Coq kasvatas 2009. aastal oma tähtsaima toote õlle turuosa langeva turu olukorras 7,1 protsenti, siidrite ja karastusjookide müük kasvas vastavalt 18 ja 15 protsenti.


A. Le Coq'i juhi Tarmo Noobi hinnangul on ettevõte edukalt suutnud kohanduda langeva turu tingimustes. «Kuna 2009. aastal kogesid tagasilööki kõik


tööstused, on turupositsiooni ning müügimahtude säilitamine ning isegi kasvatamine selge võit,» hindas ta aasta kordaläinuks.

2009. aastal müüs A. Le Coq Eestis ühtekokku 100,7 miljonit liitrit toodangut. A. Le Coq'i õllede müük püsis võrdluses 2008. aastaga samal tasemel ulatudes 51,7 miljoni liitrini.

Noobi sõnul kasvas 2009. aastal ettevõtte tooteportfellis oluliselt siidrite ja karastusjookide müük. Tema hinnangul kasvas siidrite müük tänu tootearendusele ja aktiivsemale müügitegevusele kauplustes. 2009. aasta lõpuks hõivas A. Le Coq'i siider üle poole Eesti turust.

«Karastusjookide müüginumbrite olulise kasvu põhjuseks võib lugeda A. Le Coq'i kääritatud kalja turule tulekut,» ütles Noop. Ta lisas, et positiivsete kasvude kõrval oli ka majanduslikust kliimast tingitud paratamatuid tagasilööke, mille tulemusel Aura müük möödunud aastal mõnevõrra vähenes. Samas kasvasid oluliselt siirupite müügimahud.

2009. aasta suurimaks edusammuks peab ettevõte laienemist välisturgudele, mis suurendas ekspordi müüginumbreid 4,5 korda, ulatudes ühtekokku 3,3
miljoni liitrini. Suurimaks ekspordiartikliks oli õlu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles