Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Uuring: uhkus ajab kelli, kingi ja rõivaid ostma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Erala
Copy
Uhkus suurendab ostja himu kallite kellade järele, väidavad USA teadlased.
Uhkus suurendab ostja himu kallite kellade järele, väidavad USA teadlased. Foto: Reuters / Scanpix

See, mis kaupu hing ihaldab, sõltub suuresti inimese emotsionaalsest seisundist, selgus ajakirjas Journal of Consumer Research avaldatud uuringust.

Näiteks paneb uhkus ostma selliseid kaupu, mida avalikult näidata saaks: käekellasid, jalavarje ja pidulikke rõivaid.

Rahulolu kasvatab aga iha kodukaupade järele.

«Kui inimesed tundsid end rahulolevana, siis tõmbasid neid rohkem sellised tooted nagu voodid, nõudepesumasinad ja kodus lesimiseks mõeldud rõivad,» kirjutasid uuringu teinud Minnesota ja Arizona osariigi ülikoolide teadlased.

Uuringu tulemustest võiks eelkõige kasu olla kaupmeestele: kui müügiobjektiks on kallid kellad, siis tuleks poes ja reklaamides apelleerida just uhkusele; kui kaubaks on aga kodukaubad, siis peaks müüja ärgitama rahulolutunnet.

Tagasi üles