Tarbijakaitse: kingapoed ei tohi kaebuste esitamist piirata

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kingapoe vaateaken Tallinnas.
Kingapoe vaateaken Tallinnas. Foto: Toomas Huik

Viimasel ajal on inimesed kurtnud tarbijakaitseametile, et jalatsikauplejad piiravad iludetailide kohta kaebuste esitamise võimalust.


Tarbijakaitseamet kontrollis viimase kahe kuu jooksul 14 jalatsikaupluses antava tšeki vastavust kehtestatud nõuetega ning kontrolli käigus selgus, et kaheksas kaupluses oli ostutšekile lisatud tarbijat eksitav teave, nagu «Kauplus ei vastuta aksessuaaride ning jalatsite iludetailide kadumise/purunemise eest peale ostu sooritamist», «Kaunistuste (kivid ja muu) eemaldumine ei kuulu tootmisvigade liiki» või «Kaunistustele, vahetusdetailidele, sisetaldadele ja nende värvi andmisele, kontsaplekkidele ja lukkudele pretensioone vastu ei võeta».

«Ettevõtjate omavoli seaduste kitsendamisel on lubamatu,» ütles ameti peadirektor Andres Sooniste ning lisas: «Tarbijatel on oluline teada, et pretensiooni esitamise õigus kehtib ka toodetel olevatele detailidele, mistõttu on eelnevalt näiteks toodud informatsioon väär.»

Eksitavat infot levitanud kauplejatele saadeti välja sellekohased märgukirjad. Kõik kauplejad on lubanud eksitava teabe kassatšekkidelt eemaldada. Järelkontrolli tulemusel on selgunud, et viie kaupluse kassatšekilt on teave eemaldatud, kolme kaupluse puhul on vaja järelkontrolli.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles