Politsei- ja piirivalveameti kinnitusel on praeguseks läbi viidud vajalikud hanked ning hiljemalt selle aasta oktoobris saavad Eesti elanikud taotleda endale digitaalset isikutunnistust.
Digitaalset isikutunnistust hakatakse väljastama oktoobrist
Politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja Maimo-Lii Paloveeri sõnul tegelevad digitaalse isikutunnistuse projektiga politsei- ja piirivalveamet ning siseministeeriumi infotehnoloogia ja arenduskeskus (SMIT).
«SMIT on vajalikud hanked läbi viinud ning sõlminud lepingud infosüsteemi arendamiseks ja vajaliku riistvara ostmiseks.
Käesoleva aasta aprillis jõustub isikut tõendavate dokumentide seaduse muudatus, mille kohaselt hiljemalt 1. oktoobrist 2010 hakatakse digitaalset isikutunnistust välja andma,» märkis Paloveer.
Digitaalne isikutunnistus on digitaalne dokument, millega on tulevikus võimalik elektroonilises keskkonnas tõendada oma isikut ja allkirjastada digitaalseid dokumente.
Samas on digitaalne isikutunnistus vabatahtlik dokument, mille kehtivusaeg hakkab olema kolm aastat.
Kui tavakorras saab ID-kaardi kätte kuni 30 päevaga, siis digitaalne isikutunnistus valmib kohapeal ootetööna. Dokumenti hakatakse väljastama taotlejatele politsei-ja piirivalveameti klienditeenindusbüroodes kohapeal, välismaal viibides võib inimene seda taotleda Eesti välisesinduste kaudu.
«Digitaalne dokument pakub inimesele tulevikus kiiret lahendust - näiteks kui ID-kaart on kaotsi läinud või varastatud, saab kiiresti e-keskkonnas tõendada oma isikut ja teha seal vajalikke toiminguid,» selgitas Paloveer.
Digitaalset isikutunnistust eristab ID-kaardist see, et seda ei saa kasutada füüsiliseks isiku tuvastamiseks, sest sellel pole dokumendi omaniku pilti.