Võib olla on mõistlik see majandusse mittesekkumise plaan ja täielik isereguleerumine.
Kuid isereguleerimisele võiks üle viia ka valitsussektori ja ligikaudu sarnastes tingimustes kui peab kohanema erasektor.
Tavapärased meetmed erasektoris on: palgad miinus 30 protsenti, ametiautod ja parkimiskaardid ära korjata, bensiinilimiidid sulgeda ning luua ühendatud avatud bürood ning kolmandik koosseisust koondada.
Nii võiks ühendada peaministri, presidendi ja riigikantseleid avatud büroosse, kumbalegi mehele oma klaasboks, luksusautodelt võiks üle minna kuus aastat vanale Renault'le või veidi uuemale Rumeenias toodetud autole. Parkida tuleb seal, kus saab ehk kahe lumehange vahel, aga võib ka trammiga tööl käia.
Vähemalt mul on tunne, et maksude tõstmise aeg peaks olema läbi, eriti põhjendusega, et Saksamaal või Islandil on kõrgemad hinnad.
Maksude tõstmine ei ole ju isereguleerimine vaid juhtum kus valitsussektor lükkab oma probleemid erasektori kaela.
Üks näide: Alkoholitootjate Liidu andmeil müüsid kange alkoholi tootjad 2010. aasta jaanuaris Eestis vaid 0,36 miljonit liitrit kanget alkoholi, mis on 45 protsenti vähem kui 2009. aasta samal ajal ja 80 protsenti vähem kui eelmisel kuul. Aktsiisitõusu mõju on sundinud kõiki Eesti alkoholitootjaid osalisele töötajale. Ma isiklikult ka ei suuda Livikot ja teisi vägijookide tootjaid aidata. Lihtsalt ei jaksa rohkem võtta.
Eesti on seisundis, kus maksude edasine tõus suurendab tööpuudust ja vähendab konkurentsivõimet. Kordan, võib olla on mõistlik see majandusse mittesekkumise plaan ja täielik isereguleerimine, kuid see tähendab, et ka administratiivse hinna ja maksutõusu võiks peatada või sellega venitada.