Uuringufirma TNS Emor avaldas eile 10. veebruaril Tallinna kauplustes teostatud hinnavõrdluse tulemused ning Rimi teatas, et Prisma muudab vaadeldavate toodete hindu täpselt hinnaseire läbiviimise ajaks. Uuringufirma kinnitusel pole see võimalik.
Emor: kauplused ei tea hinnaseire päeva ette
Rimi ja Säästumarketi turundus- ja kommunikatsioonijuht Evelin Mägioja ütles, et Prisma on suurematest jaekettidest ainuke, kes antud hinnauuringu tulemusi täies mahus ostab ning täpselt teab, millised tooted võrdlusesse lähevad.
Just sel põhjusel saab Prisma Mägioja hinnangul hinnaseire ajaks vastavad hinnad alla lasta.
TNS Emori uuringuspetsialist Mari-Ann Bankier kinnitas aga, et hinnavõrdlust tehakse uuringufirma enda algatusel ja selle tulemusi saavad osta kõik huvilised, mitte ainult Prisma. Mis puudutab hinnavõrdluse läbiviimise kuupäeva, ei tea Bankieri sõnul kauplused seda ette. Teada on vaid see, et see tehakse kuu esimese kolme nädala jooksul.
Ka tooted, mille hindu võrreldakse, ei ole Bankieri sõnul iga kuu samad, vaid varieeruvad tooterühmade lõikes. Näiteks üks kord on ostukorvis üks õlu ja järgmisel kuul hoopis teine bränd. «Me oleme üritanud seda nimekirja muuta aeg-ajalt, et kellelgi ei tekiks mingit informatsiooni,» ütles uuringuspetsialist.
Kui Evelin Mägioja tõi välja viis toodet, mille hind muutus Prismas 9. veebruaril ehk päev enne hinnaseire läbiviimist soodsamaks, siis Bankieri sõnul oli nende vaatluses nendest sees vaid kaks - banaan ja kartul. Küpsiste ja kohvi tooterühmas olid Bankieri kinnitusel teised tooted ning kohukese asemel oli tavaline odavaim kohupiim.
Prisma kommunikatsioonijuhi Kadri Lainase sõnul püsivad 9. veebruaril muudetud hinnad samal tasemel, kuid köögiviljadel võivad hinnad muutuda uue partii tulekuga.
Üldiselt muutuvad Prisma hinnad Lainase kinnitusel vastavalt peamise konkurendi Säästumarketi hindadele ehk kui Säästumarket laseb hinnad alla, muudab hinnad odavamaks ka Prisma, ja vastupidi.
«Ja nii see käibki vastastikku, et tegelikult hinnad muutuvadki kogu aeg,» kinnitas Lainas, et selline hinnasõda käib jaeturul juba viimased poolteist kuni kaks aastat.
Prisma jälgib Lainase sõnul objektiivsema pildi saamiseks lisaks Emori hinnavõrdlustele ka AC Nielseni ja Õhtulehe uuringut ning viib hinnaseiret läbi ka ise. AC Nielseni uuringud on Kadri Lainase sõnul kõige mahukamad, kuid see uuringufirma oma andmeid meediale ei edasta.
Aasta jooksul on Säästumarket ligi 50 toote hinnavõrdluses soodsaimaks osutunud viis korda ja Prisma neli, neist ühel korral on vaadeldud ostukorvi hinnatase kahes kaupluses olnud võrdselt soodne. Kahel korral on soodsaimaks osutunud ka Maxima ostukorv.