Myspace’i juht sunniti lahkuma

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment Myspace'i portaalist.
Fragment Myspace'i portaalist. Foto: www.myspace.com

News Corporationi plaanid Myspace'i ellu äratada said tugeva hoobi, kuna viimase vastne tegevjuht, kelle Rupert Murdoch tõusvaks internetistaariks tituleeris, sõi firma digitaalmeedia boss Jonathan Miller välja.


Owen Van Natta jõudis Myspace'i juhtida vaid üheksa kuud. News Corpi juhi Murdochiga kohtus ta esimest korda Allen & Co meediakonverentsil Sun Valleys, Idahos aastal 2006. Nad sõid koos hommikust pärast seda, kui Washington Posti tegevjuht Donald Graham neid üksteisele tutvustanud oli, ning arutasid Van Natta kogemuste üle Facebooki juhtimisel.

 Seitse aastat Amazon.comis töötanud Van Natta jättis Murdochile kohe sügava mulje. Samuti sai ta kiiresti sõbraks Murdochi poja Lachlaniga, kes kutsus ta endaga ümbruskonna kuppelmaastikule väikesele rattamatkale.

Murdoch pidas Van Nattaga ühendust ning kui mullu jõudis kätte aeg News Corpi online-operatsioonid põhjalikult ümber korraldada, jäi viimane kiiresti sõelale kui firma internetiosakonna võimalik juht.

Lõpuks sai sellele toolile küll endine AOLi tegevjuht Jonathan Miller, kuid Van Natta jäi News Corpis heasse kirja ning üsna pea kutsuti ta juhtima Myspace'i, kus ta vahetas välja ühe kaasasutajatest Chris DeWolfe'i. News Corp ostis Myspace'i suhtlusvõrgustiku 2005. aastal 580 miljoni dollari eest.

News Corp süüdistab Van Natta ülikiires lahkumises isiksuste konflikti Milleriga, kes ise juhtunut kommenteerida ei soovinud, viidates sellele, et ettevõtte ametlikust pressiteatest peaks piisama.

Van Natta ei soovinud samuti omalt poolt midagi lisada, kuid erimeelsuste allikaks oli tõsiasi, et tal ei lubatud oma meeskonda ise kokku panna. Miller ise nimetas Van Natta abilisteks Mike Jonesi, kes samuti kunagi AOLi juhtis, ning endise MTV Networksi digitaalteenuste juhi Jason Hirschhorni.

Nii mõnegi jaoks Myspace'i juhatuses oli see väga kummaline, kui nood mehed 2009. aasta kevadel tööle värvati - Jones tegevjuhtimisse ning Hirschhorn uut tootestrateegiat arendama. «Milline täiuslik katastroofi retsept,» mainisid nad tol ajal Financial Timesile. «Miller tõi sisuliselt omad kutid tööle ega küsinud Oweni käest üldse nõu.»

Alguses sujus kolme mehe koostöö ladusalt, kuigi Myspace'il läks järjest halvemini pärast seda, kui juhimeeskond üleliigseteks peetud lehed saidilt eemaldas. Nii vähenes kirjavahetuse hulk, mis andis omakorda hoobi reklaamituludele.

Samas õnnestus Van Nattal sait kasutajasõbralikumaks muuta. Ta keskendus taas rohkem muusikale ja meelelahutusele ning pani kinni ilmateate- ja töökuulutuste kanalid, mis Myspace'i põhiimidžiga kokku ei sobinud.

Kuna Facebook ja uued suhtlusvõrgustikud - nagu Twitter - aga väga kiirelt kasvama hakkasid, jäi tegevust Myspace'is üha vähemaks ning 2009. aasta lõpuks tegi News Corp teatavaks, et Myspace ei suuda täita eesmärke, mis olid seatud 900 miljoni dollarilise otsingutehingu sõlmimiseks Google'iga. Mis tähendas, et nad saaksid tehingust 100 miljonit dollarit oodatust vähem.

Teiste töötajate hulgas populaarse Van Natta suhted Hirschhorniga hakkasid minema teravaks. Van Natta tahtis ta vallandada, kuid Miller pani käe vahele ja ajas hoopis ta enda minema.

News Corp väitis sel nädalal, et Milleri soosikud Hirschhorn ja Jones taastavad portaali endise au ja hiilguse. Myspace'i sõidul mööda Ameerika mägesid aga ei näi veel lõppu tulevat.

 

Copyright The Financial Times Limited 2010.  

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles