Eesti Telekomi tütarettevõtted säilitasid oma turuosad

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Toomas Huik

Hoolimata keerulisest aastast majanduses säilitasid Eesti Telekomi tütarettevõtted EMT, Elion ja MicroLink 2009.aastal oma turuosad, teatas ettevõte.


EMT säilitas mobiilsideturul turuosa 47 protsenti, lepinguliste klientide arv jäi 486 000 tasemele. Ettemaksega kaartide kasutajate arv kahanes aastaga 12 000 võrra, jäädes 280 tuhande tasemele. EMT mobiilse interneti kasutajate arv kasvas aastaga 10 000 võrra.



Elioni IP- ja kaabeltelevisiooni klientide arv kasvas mullu 22 000 võrra, ulatudes 104 500-ni, millega Elion kasvatas oma turuosa televisiooniturul kolmanikuni. Samuti säilitas Elion oma turuosa fikssideturul.



Ettevõtte enda hinnangul on turuosade toetanud ettevõtete innovatsioon ja teeninduse kvaliteet. Faktum & Ariko suurettevõtete uuringu põhjal saavutas EMT 2009. aastal parima teeninduskvaliteediga suurettevõte tiitli.



Nii Elion kui EMT jätkasid jõuliselt investeeringuid nii fiks- kui mobiillairibaühendustesse, investeerides vastavalt 330 miljonit ja 255 miljonit krooni. 2009. aasta lõpu seisuga on EMT 3,5G juba 75 linnas ja asulas, lisaks väiksemad piirkonnad.

Esimese ja ainsa Eesti mobiilsideoperaatorina tõstis EMT ka andmesideühenduse allalaadimiskiiruse 3,5G (HSPA) võrgus kuni 21Mbit/s, mis on 2-3 korda enam kui konkureerivates võrkudes. Elion on rajanud Eesti võimsaima infrastruktuuri ning pakub nii ettevõtetele kui kodukasutajatele kuni 100 Mbit/s alla- ja kuni 20 Mbit/s üleslaadimiskiirusega kiiret internetiühendust.

Seoses Eesti Telekomi saamisega TeliaSonera tütarettevõtteks on 2009.aasta majandustulemuste kajastamisel üleminekuaastaks, mille finantsilised majandustulemused ei ole otseselt võrreldavad varasemate majandustulemustega.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles