Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Disney boss kiitis iPadi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Apple'i juht Steve Jobs ja firma uus tahvelarvuti iPad.
Apple'i juht Steve Jobs ja firma uus tahvelarvuti iPad. Foto: Reuters / Scanpix

Walt Disney tegevjuht Bob Iger kiitis Apple'i iPadi taevani ning ütles, et nad arendavad selle uue tahvelarvuti tarvis sisu ja eripakkumisi.


Disney avaldas ka oma neljanda kvartali majandustulemused. Nad tulid ots-otsaga kokku ja osutusid seega prognoositust tugevamaks.

Iger ütles, et iPad võib tuua kaasa revolutsiooni ning võimaldab neil anda uusi formaate oma spordisaadete kaabelvõrgustiku ESPNi materjalidele ning ringhäälingu ABC saadetele.

«Kuna tegemist on kaasaskantava seadmega, mille ekraani kvaliteet on niivõrd hea, inspireerib see meid arendama välja tooteid, mis erinevad tublisti praegu arvutite ja televiisorite jaoks pakutavatest materjalidest,» ütles ta.

Disney'il on Apple'iga lähedased suhted, viimase juht Steve Jobs on üks Disney suuremaid aktsionäre. Nad on juba valmistanud lastele mõeldud «digiraamatuid», mis Igeri sõnul sobiksid iPadi nagu rusikas silmaauku. «Selle riistapuuga läheb asi tõeliselt interaktiivseks,» lubas ta.

Disney'le tõi edu peamiselt filmistuudio, kus õnnestus turustuskulutusi kokku hoida ja hittfilmidega The Proposal ja Up suurt kassatulu teenida.

Stuudio juhtimine usaldati hiljuti Disney Channeli ülemuse Rich Rossi käte, kes alustas kohe üksuse ümberstruktureerimisega. Iger ütles, et silmas pidades filmitööstust tabanud raskusi, hakkab stuudio filme efektiivsemalt turustama ja levitama.

Disney Channel püsis tänu rahvusvaheliste tellijate arvu kasvule ilusti pinnal, ESPN trotsis aga jätkuvalt majanduslangust ning tõstis reklaamikäivet veelgi, tehes sellega tasa saadete tootmise kulude tõusu.

ABC osas ei ole reklaamiga aga paremaks läinud. Samuti ei saa külastatavusega uhkeldada Disney teemapargid, kus ettetellimuste numbrid mullusega võrreldes 10 protsendiga maha jäävad. Disney parkide neljanda kvartali kasumile andis hoobi Pariisi Disneylandi vilets külastatavus.

«Reklaamijad ja kliendid teevad oma otsused viimasel minutil,» ütles Disney finantsdirektor Jay Rasulo ja lisas, et töökeskkond saab olema raske ka eelolevates kvartalites.

Disney neljanda kvartali käive tõusis 9,6 miljardi dollari juurest 9,7 miljardi peale. Netokasum libises 851 miljonilt dollarilt 844 miljonile. Vähendatud aktsiatulu oli viimatise 45 sendi asemel seekord 44 senti. Aktsiahind järelturul oli 0,4 protsendiga üleval, 29,96 dollari peal.

Copyright

The Financial Times Limited 2010.


Tagasi üles