Tartumaal Kõrvekülas elav Larissa Ruusmaa pidi mullu detsembris ligi 12 000 krooni eest ostetud Philipsi LCD-teleri pärast mitu korda Tartu vahet sõitma, sest mõnenädalase kasutamise järel ilmnesid tootel veidrad puudused.
Kallis televiisor tõi kaasa sekeldusi
Esiteks hakkas Experdi kauplusest soetatud teler Ruusmaa sõnul ootamatult müra tekitama, mis tegi telerivaatamise ebamugavaks. Seejärel olevat aga ekraani paremasse nurka tekkinud suur valge laik. Möödunud nädalal sai teler kauplusesse tagasi viidud, kus esialgu öeldi, et remont võtab aega umbes kaks kuud.
Kuid sellega naise sekeldused alles algasid. Nimelt küsis ta kauplusest asendusteleri, kuna vana teler oli juba lastekodule ära kingitud. Asenduseks saadud väiksemat sorti Philipsi teler keeldus aga mõne aja pärast sootuks korralikult töötamast.
Seetõttu mitu korda kaupluses käima pidanud Ruusmaa oli lõpuks nii nõutu, et soovis teleri eest makstud raha hoopis tagasi saada. Selleks olnuks tal tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete juhi Hanna Turetski sõnul ka õigus, kui ostetud teler oleks remonti jäänud, sest remondiperioodil ei tohi tarbijale tekitada põhjendamatuid kulutusi ega ebamugavusi.
Expert Estonia ASi müügijuhi Tarmo Pahki sõnul ei saanud klient kauplusest kohe uut telerit asemele või raha tagasi põhjusel, et jaemüüja pole pädev teleri riket tuvastama ja seda teeb maaletooja volitatud remondifirma.
Philipsi volitatud remonditöökoja Arwest OÜ tegevdirektori Arno Merelahe sõnul testiti kliendi telerit põhjalikult kahel päeval ja avalduses märgitud puudusi ei avastatud. Ta arvas, et Ruusmaa kirjeldatud müra võis põhjustada hoopis satelliittaldrikuga välismaa telekanalite vaatamiseks teleriga ühendatud seade.
«Kui välist seadet külge ühendatakse, tehakse seda tavaliselt SCART-juhtmega, millel on 21 ühendusklemmi,» selgitas Merelaht. «Kui mõni ühendusklemm ei anna päris head ühendust või on ebastabiilne, võib müra väga lihtsalt sisse tulla.»
Laigu tekkimist ei osanud ta aga põhjendada ning kinnitas, et LCD-tehnoloogia puhul on need välistatud. Samas märkis Merelaht, et tegu on tehnikaga ning ette võib tulla igasuguseid asju. Ta tõi näiteks vana kineskoopteleri, kus laigud võisid tekkida lähedalasuva tugeva elektromagnetvälja allika tõttu.
Asendusteleri kohta ütles Pahk, et see anti kliendile Arwesti remonditöökojast hea tahte märgina, kuna ei Philipsi garantiitingimused ega seadus seda ette ei näe. Küll aga tunnistas Merelaht, et tegemist oli defektse teleriga, mis võis näiteks transpordi käigus ühe kliendi juurest teise juurde viga saada.
Turetski sõnul on kliendil õigus sellises olukorras nõuda asendusteleri mittetöötamise pärast tehtud sõidukulude hüvitamist.
Eile teleri remonditöökojast tagasi saanud Larissa Ruusmaa veendus oma kodus, et laik on ekraani servast kadunud ning ka müra on oluliselt vaiksemaks jäänud. Nii arvas ta, et midagi on teleriga vahepeal tehtud, kuid remonditöökoja juht kinnitas, et vea kõrvaldamist poleks neil põhjust varjata.