Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

USAs läks luksasjadele laristamiseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sharon Osbourne Neiman Marcuse kaubamajas juveele ostmas.
Sharon Osbourne Neiman Marcuse kaubamajas juveele ostmas. Foto: BuzzFoto/ Scanpix

Jõukamad ameeriklased on, nagu näib, tööpuudusele ja majanduslikule ebakindlusele kinda visanud ning uuesti isukalt kalliskive, moekaupa ja kosmeetikat ostma asunud.


Vähemalt jääb selline pilt, kui Ameerika viimaseid kasumi- ja müügiraporteid lugeda.

Moefirma Polo Ralph Laureni finantsjuht Tracey Travis ütles möödunud nädalal, et nende põhikliendid on tasa ja targu tagasi tulema hakanud. Nende hulgas naised - või nende kavalerid - kes rohkem kui 4000 dollari eest kõrgmoe-kleite hangivad.

«Prestiižipoodides», nagu näiteks traditsioonilistes kaubanduskeskustes - ilutooteid müütava Estée Lauderi tegevjuhi Fabrizio Freda sõnul on sealne müük läinud novembris ja detsembris paremini, kui samasuguste kaupade rahakstegemine näiteks apteekides ja odavkauplustes. See aga on möödunud aasta algusega võrreldes pööre. «Ühesõnaga: edasipürgiv klient on tagasi,» ütles ta.

Koguseline konjakimüük kasvas USAs mullu neljandas kvartalis eelneva aastaga võrrelduna 19 protsenti, teatas Prantsusmaa konjakitootjate ametiühing BNIC.

Möödunud nädalal avaldatud USA juhtivate kaubanduskettide müüginäitajad kinnitasid samuti, et rahvas on valmis kulutama. USA «ülemise otsa» kaubamajad Neiman Marcus, Saks, ¬Nordstrom ja Bloomingdale's teatasid tugevast müügikasvust, mis küll paljuski tuleneb sellest, et võrdluseks on aastatagused depressiivsed tasemed.

Kõige jõukamaid ameeriklasi teenindav, 43 luks- ja moeäri pidav Neiman Marcus ütles, et kõige paremini lähevad kaubaks naiste tippmoerõivad ning kallid ehted.
60-dollariliste polosärkide poolest kuulus noortele suunatud jaekett Abercrombie & Fitch teatas esimesest kuumüügi kasvust 20 kuu jooksul - kuigi just teismeliste tööpuudus peaks olema 26 protsendi tasemel.

Suurem soodumus midagi osta on kontrastiks jätkuvalt kõrgele töötusmäärale. Statistika järgi on kas ilma tööta või töötavad osalise koormusega või juhutöödel ümmarguselt 20 protsenti USA elanikest.

Global Hunter Securitiesi jaemüügistrateegi Richard Hastingsi sõnul jäid suures laastus pooled täiskoormusega töötavatest ameeriklastest eluasemeturu surutisest puutumata ning on nüüd valmis kulutama, kuna ei pea töökoha säilimise pärast enam eriti muretsema.

«Jaanuarikuiste müüginumbrite tugevus viitab sellele, et tarbijatemaailma vähemräsitud sektorid on hakanud piisavalt kulutama,» ütles ta.

Copyright The Financial Times Limited 2010.


Tagasi üles