Talvekülmaga võivad elektriarvestite kellad rikki minna ja muidu soodsam öösel või nädalavahetustel tarvitatud elekter läheb kirja kallima, päevase elektrina.
Külma rikutud arvestid eksivad kliendi kahjuks
Sellise rikke avastas mõned päevad tagasi Harjumaal Sakus elav Kairi Zaletajev. Jaanuarikuu arvet vaadates tundus naisele imelik, et öösiti oli palju vähem elektrit kulunud kui tavaliselt. Hoolimata sellest, et nõudepesu ja pesupesemise oli ta ikka öisele ajale või nädalavahetuseks sättinud.
Õues asuvat elektriarvestit kontrollides ilmnes, et see on rikkis ja arvestab vaid päevast aega. Eesti Energiasse helistades selgus, et Zaletajev pole sugugi ainuke, kelle elektriarvesti praegu korralikult ei tööta. Külm olevat rikkunud paljude arvestite kellad ja parandamist tuleb järjekordade tõttu oodata mitu nädalat.
Sagedane rike
Kui varem pani Zaletajev nõudepesumasina tööle ööseks, siis nüüd ta seda teha ei kavatse. «Pole mingit mõtet nõudepesumasinat ööseks tööle programmeerida,» arvas naine.
Ta pidas vajalikuks ka teisi hoiatada: «Arvatavasti leidub neid, kes ei tea arvesti rikkest ja panevad pesumasina ikka heauskselt ööseks tööle.»
Eesti Energia lubas valesti mõõtmisest tingitud kahju siiski kompenseerida. Seda kinnitas ka firma jaeäri kommunikatsioonijuht Maia Burlaka.
Zaletajevile erakordsena tundunud rike on Eesti Energia jaoks üsna tavaline. Nimelt on arvestikellade toiteallikad külma suhtes tundlikud ja seetõttu nad talviti rikki lähevadki.
«Seda tuleb ette ka muul ajal, kuid talvekuudel on rikkeid tavapäraselt rohkem,» ütles Burlaka ja lisas, et selliseid muresid esineb ühtlaselt üle kogu Eesti.
Siiski ei tule Zaletajevil üksnes voolumõõtjate kellade sagedaste rikete tõttu mitu nädalat arvesti parandamist oodata. Pakaseline ja lumerohke talv on elektrivõrgus ja seadmetes tekitanud muidki pahandusi ja nii firma enda töötajate kui ka koostööpartnerite brigaadide koormus on tavalisest suurem, märkis Burlaka.
Pealegi võtavad töömehed esmajärjekorras ette need probleemid, mille tõttu inimesed elektrist päris ilma on jäänud.
Klient eksida ei tohi
Järjekordadest hoolimata soovitas Burlaka neil, kes avastavad, et nende arvesti mõõdab valesti, Eesti Energiaga ühendust võtta – helistada lühinumbril 1545 või astuda läbi lähimast klienditeenindusbüroost.
Samas pidas kommunikatsioonijuht vajalikuks inimesi hoiatada selle eest, et kui arvesti tegelikult rikkis pole, tuleb kliendil kukrut kergendada.
«Juhul kui arvesti on kehtiva taatlusega ning kliendi nõutud kontroll kinnitab, et arvesti on tegelikult korras, peab klient maksma kontrollmõõtmise kulu,» ütles ta.
Rikkis arvesti remondi või väljavahetamise kulud kannab siiski Eesti Energia.