Belgia ametiühing kaebas General Motorsi kohtusse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ametiühingu esindajad General Motorsi Antwerpeni Opeli tehase ees.  General Motors sulgeb kulude vähendamiseks tehase ja jätab tööta 2606 inimest.
Ametiühingu esindajad General Motorsi Antwerpeni Opeli tehase ees. General Motors sulgeb kulude vähendamiseks tehase ja jätab tööta 2606 inimest. Foto: Reporters/ Scanpix

Belgia ametiühingutegelased süüdistavad General Motorsit selles, et viimane olevat murdnud oma lubadust Antwerpeni tehases väikesi sportautosid tootma hakata, ning on USA firma ühtlasi kohtusse kaevanud.


Käivitanud kohtuasi kinnitab veelkord, kuivõrd teravaks on muutunud suhted GMi ja nende Euroopa töötajate vahel. GM üritab veebruariks suruda läbi oma Opel/Vauxhalli operatsioonide ümberstruktureerimist, mille käigus tuleb sulgeda ka Belgia tehas.

«Antwerpeni tehase sulgemise ainus põhjus ongi see, et lubatud sportautode tootmine tahetakse viia mujale,» ütlesid eile Opeli ametiühingu esindajad. «Ja selles osas olemegi me nüüd kohtu poole pöördunud.»

GM teatas eelmisel nädalal, et kavatseb 2606 töötajaga Antwerpeni autotehase kinni panna.

Kuigi tehase saatus on juba pikemat aega küsimärgi all olnud, kaalus GM siiski mõnda aega ettepanekut hakata seal tootma väiksemat sportautot - mida tegelikult tahetakse tegema hakata hoopis Lõuna-Koreas.

Ametiühingud väitsid aga eile, et Opeli Euroopa töötajate esindajad olid asjast niimoodi aru saanud, et sportautode tootmise ületoomise osas Antwerpeni oli saavutatud kindel kokkulepe.

GM keeldus kohtuasja kommenteerimast. Mingit lepingumurdmist nende sõnul aga aset leidnud küll ei ole, kuna sportauto projekt oli lihtsalt plaan, mitte lubadus.
«Meie vaatenurgast on asi igati selge,» ütles Opel. «Just plaanist me alati rääkisimegi ning nii see lepingus ka seisab.» GM kavatseb koondada oma 48 000 Euroopa töötajast 8300 ning Opeli iga hinna eest kasumit teenima panna.

GMi Euroopa operatsioonide juht Nick Reilly ütles, et nad on valmis oma plaani käivitama ning peaksid läbirääkimistega paari-kolme nädalaga ühele poole saama.

Töötajate koondamise arvelt üritab GM säästa 265 miljonit eurot, peamiselt puudutab see lihtsamate tööde tegijaid. Kokku lähevad ümberkorraldused autotootjale maksma 3,3 miljardit eurot. Selleks otsib GM abi kõigi Euroopa riikide valitsustelt, kus tal tehaseid on.

GMi ametiühingud teatasid eile, et kui Antwerpeni tehast ei suletaks, vajaks firma laenugarantiideks 500 miljonit eurot.

«Me oleme otsustavalt igasuguste sulgemisplaanide vastu ning ei ole nõus mingeid ohvreid tooma,» ütlesid ametiühingud. «Me nõuame, et Opel/Vauxhalli juhtkond teeks kõik selleks, et olemasolev tootmisvõimsus täielikult ära kasutada, enne kui koondamiste osas midagi otsustada.»

GMil on autotehased ka Suurbritannias, Hispaanias, Saksamaal ja Poolas. Ümberkorraldused puudutavad firma sõnul kõiki Euroopa operatsioone.



Copyright

The Financial Times Limited 2010.


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles