Tarbijakaitseameti teatel kasvasid möödunud aasta detsembrikuus pöördumised seoses internetis tegutseva reisiagentuuri Bookinghouse lennupiletitega.
Bookinghouse’i klientidel on raskusi raha tagasisaamisega
Peamiselt oli probleeme raha tagastamisega ärajäänud reiside korral.
Odavate lennupiletite vahendajana tuntud www.bookinghouse.ee (UAB Interneto Partneris, Leedu) on enda sõnul Baltikumi suurim online lennupiletite müüja, kuid tarbijakaitseameti ning Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse hinnangul eksib ettevõte mitme olulise nõude vastu, seehulgas on firma veebilehel esitatav teave puudulik.
Nimelt ei ole tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna peaspetsialisti Kadri Kauksi sõnul bookinghouse.ee lehel ettevõtte kontaktandmeid – aadressi, telefoninumbrit ja muud nõutavat teavet.
«Lisaks pole teavet selle kohta, et hoolimata eestikeelsest koduleheküljest tuleb tarbijal oma kaebus esitada vaid vene ja/või inglise keeles. Samuti pole veebilehel avaldatud hinnakirja – palju maksab näiteks piletite tühistamine, nimemuutmine,» rääkis Kauksi.
Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskusele on laekunud kokku 9 kaebust ja 4 järelepäringut, mis seotud Bookinghouse’iga.
«Viimasel ajal on probleemid sagenenud seoses sellega, et bookinghouse.ee-st pileteid ostes on tarbijale teavitatud pagasi maksimumkaaluks 20 kg, kuid lennujaamas on tarbija pidanud siiski pagasi eest juurde maksma. Üks levinum mure on ka see, et broneeritud-makstud reis jääb ära ning kaupleja ei tagasta tarbijale kogu makstud summat ning pole ka aldis seletusi andma,» märkis Kauksi.
Osad juhtumid on lahenenud, kuid kuna Bookinghouse on Leedu ettevõte, siis lahendab EL tarbija nõustamiskeskus kaebusi koostöös Leedu EL tarbija nõustamiskeskusega ning osade kaebuste suhtes menetlus veel käib.