General Motors sulgeb Belgias autotehase

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ametiühingu esindajad General Motorsi Antwerpeni Opeli tehase ees.  General Motors sulgeb kulude vähendamiseks tehase ja jätab tööta 2606 inimest.
Ametiühingu esindajad General Motorsi Antwerpeni Opeli tehase ees. General Motors sulgeb kulude vähendamiseks tehase ja jätab tööta 2606 inimest. Foto: Reporters/ Scanpix

General Motorsi Opeli üksus teatas eile, et suleb tänavu oma Antwerpeni tehase Belgias. GM plaanib vähendada oma tootmisvõimsust viiendiku võrra.


GM ütles, et 2606 inimesele ehk ligikaudu 5 protsendile Opel/Vauxhalli kaadrist tööd pakkunud tehas valmistas mudeleid, mida saab toota ka mujal. Tootmine Antwerpeni tehases lõpetatakse paari kuu jooksul.

«Üks tehas tuli valida ja kahjuks osutus selleks Antwerpeni oma,» ütles Opeli tegevjuht Nick Reilly.
GM oli selle tehase sulgemist kaalunud juba kaua, kuid uuris kohalike poliitikute ja ametiühingute protestikisa tõttu siiski põhjalikult kõikvõimalikke alternatiive.

Sulgemisotsus on osa GMi Euroopa operatsioonide laiaulatuslikest ümberkorraldustest, mis vältavad juba aasta aega ja on poliitilistes ringkondades riidu tekitanud.

GM ütleb, et Opel peab kärpima oma tootmist 20 protsendi võrra, et end ära õigustada. Ühtlasi otsitakse Opeli 3,3 miljardit eurot maksma minevateks ümberkorraldusteks abi ka riikide valitsustelt ning loodetakse üksikasjades jaanuari lõpuks kokku leppida.

Reilly sõnul näeb plaan ette 8300 töökoha likvideerimise, millest ligikaudu 4000 kaotatakse Saksamaal. GMi sõnul puudutavad ümberkorraldused kõiki Euroopa tehaseid. Lisaks Belgiale on grupil tehaseid Suurbritannias, Hispaanias, Saksamaal, Poolas, Austrias ja Ungaris.

GMi Saksamaal baseeruv Euroopa tehasenõukogu nimetas sulgemisplaani erapoolikuks ja seadis kahtluse alla selle majandusliku äratasuvuse. Nõukogu väitel on GM käesolevaga murdnud oma lubadust tuua Antwerpeni üle väikese sportauto tootmine, mida praegu valmistatakse Lõuna-Koreas.

GMi autotehas on üks esimesi, mis Euroopas pärast 2008. aasta finantskriisi kinni pannakse. Itaalia Fiat ja Briti Jaguar Land Rover, mis mõlemad Tata Motorsile kuuluvad, on samuti teatanud, et kavatsevad pikemas perspektiivis mõned tehased kinni panna.

Antwerpeni töölised jätkasid eile tehase improviseeritud blokaadi ning takistasid uute autode väljaviimist. Antwerpenis toodetakse Opel/Vauxhalli mudelit Vectra.

Belgia ametiühingud on häälekalt seda meelt, et tehasele oleks ikkagi võimalik ostja leida - isegi kui see tuleks väiksemaks, autoosi tootvaks vabrikuks ümber ehitada.
«Me ei ole lootust kaotanud,» ütles ametiühingujuht Rudi Kennes. «Rahandusrongkonnad ja tööstusloogika räägivad jätkuvalt meie kasuks.»

Reilly ütles, et ta ei oska praegu ette näha, kui palju tehase sulgemine maksma võiks minna.
Otsuse tõttu kaotab Opel kuni 500 miljonit eurot abiraha, mille Flaami valitsus neile lubas tingimusel, et tehast kinni ei panda.

Copyright The Financial Times Limited 2010.  



Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles