Maksu- ja tolliameti peadirektor Enriko Aav rõhutas, et kuigi nende ametkond üritab töös kasutada kliendikeskset lähenemist, pole maksumaksja siiski klient, vaid omanik.
Maksuameti juht: maksumaksja käitugu omanikuna
«Kuigi ühest küljest on maksumaksja kliendi rollis, oleks teisalt vale teda kliendiks nimetada. Pigem on ta omanik,» selgitas Aav ETV saates «Kahekõne».
Ta leidis, et maksumaksjad peaksid siis, kui nad millegagi rahul pole või kuskil mõnda vajakajäämist märkavad, käituma rohkem omaniku kombel ning lähenema teemale konstruktiivselt ja pakkuma välja lahendusi.
Aav taunis virisevat suhtumist.
Aav tunnustas Eesti maksumaksjaid. «Võrreldes paljude teiste riikidega on Eesti ettevõtjad oma maksukohustusi suurtele raskustele vaatamata väga hästi täitnud.»
«Meie eesmärk on tegeleda maksumaksja võimekuse säilitamisega maksutulu genereerida, mitte maksuvõla kohese kättesaamisega,» rõhutas Aav.
«Rakendame ka meedet ettevõtetele maksuvõla ajatamiseks,» kinnitas Enriko Aav.