Eestlaste loodud ja maailmas mitmeid mainekaid auhindu võitnud TaxiPali teenus peaks aasta lõpuks olema kasutatav kõigis Euroopa suurlinnades.
Eestlased katavad Euroopa uudse taksotellimise teenusega
TaxiPal on mobiiltelefoni jaoks loodud rakendus, mille abil saab inimene tellida endale sobiva taksoteenuse – olgu siis määravaks hind, takso kohalejõudmise aeg või mõni muu kliendile oluline tegur.
TaxiPali idee looja Raoul Järvise sõnul on Eestis välja valitud ligi paarsada iPhone’i-omanikku, kes paarinädalase katseaja jooksul teenust kasutavad ja selle kohta tagasisidet annavad. Kui kõik sujub suuremate tõrgeteta, peaks uudne lahendus huvilisteni jõudma mõne nädala pärast.
Peamiseks märksõnaks on lihtsus ja mugavus. Kui inimene on välisreisil ja soovib endale takso tellida, saab seda teha mõne nupulevajutusega. Selleks peab täitma mobiiltelefonis tellimusvormi, mis saadetakse laiali taksofirmadesse. Taksofirmad saadavad kliendile oma pakkumised, mille seast saab valida sobivaima.
Mugav kasutada
Järvise sõnul on uudne lahendus hea abimees välisriiki reisides, kuna tihtipeale ei tea inimene kohalike taksofirmade infonumbreid ja hindu ning probleeme võib tekitada ka keelebarjäär. TaxiPaliga käib aga kogu suhtlus vastava mobiilirakenduse abil.
Järvise kinnitusel kavatseb ettevõte TaxiPali teenust taksofirmadele pakkuma hakata taksoliitude kaudu, sest iga taksofirmaga eraldi suhtlemine oleks liialt ajakulukas. Huvi on juba ilmutanud mitme riigi taksoliidud. Nii on valmis uut teenust proovima Iirimaa, Inglismaa ja Hispaania liidud. Koostööd on alustatud ka Eesti Taksojuhtide Liiduga ning Soome ühe suurema taksofirmaga.
Eesti Taksojuhtide Liidu juhatuse liikme Lembit Poolaku sõnul tutvuvad liidu IT- ja arendusinimesed sel nädalal TaxiPali süsteemiga, et leida selle võimalikud puudused ja vead. Kui kõik sujub, on taksojuhtidel juba järgmisel nädalal võimalik end uut süsteemi proovima registreerida.
«Liidu poole on viimase paari aasta jooksul pöördunud erinevad tegijad analoogsete ettepanekutega. Kui teistel on olnud olulisi puudusi ja paljuski asi alles mõtte tasandil, on sel tegijal kõik paremini läbi mõeldud,» oli Poolaku esialgne hinnang TaxiPalile.
E.T.X. Takso juhatuse esimees Aare Neerut on kohalike taksofirmade seas üks esimesi, kes otsustas TaxiPali süsteemi oma ettevõttes testida.
«Kui nägin, kui mugavalt see toimib, otsustasime ka enda firmas seda proovida,» märkis Neerut, kelle sõnul loodab taksofirma TaxiPali abil nii kliente kui tööd juurde saada.
Raoul Järvise kinnitusel on neil juba TaxiPali idee sünnist olnud eesmärk jõuda rahvusvahelisele tasemele. Praeguse plaani kohaselt peaks teenus aasta lõpuks olema kasutatav kõigis Euroopa Liidu suuremates linnades.
Andmebaas loodud
Järvise sõnul on praeguseks koostatud andmebaas, mis hõlmab osa Euroopa Liidu suurlinnades tegutsevatest taksofirmadest, ühtekokku ligi 2000 ettevõtet. Takso tellijale on TaxiPali teenus tasuta, tuleb vaid vastav rakendus oma mobiiltelefoni salvestada. Küll peavad teenusega liitumiseks maksma taksofirmad.
Järvise kinnitusel on see aga firmadele siiski odavam, kui oma andmete registreerimine infotelefoni või -kataloogi andmebaasides.
Aare Neerut ei osanud veel täpselt öelda, kui palju TaxiPali kasutamine E.T.X. Taksole maksma läheb, tema andmetel on see summa umbes 150 eurot (ligi 2350 krooni) aastas, pluss kindel tasu iga TaxiPali vahendusel saadud tellimuse eest.
Võrdlusena tõi ta, et ühe tuntud Eesti infotelefoni registrisse saamiseks tuleks ettevõttel välja käia aastas 3500 krooni, millele lisandub käibemaks.